Vrijwilligers

Vrijwilligers zijn onmisbaar voor onze organisatie. Zonder hun inzet kunnen wij ons werk niet doen. Al vanaf de oprichting van de Waddenvereniging in 1965 zijn vrijwilligers actief om voorlichting te geven of om te helpen bij acties en evenementen. Momenteel dragen zo'n 100 enthousiaste vrijwilligers hun steentje bij. Het merendeel doet dat binnen een van de voorlichtingswerkgroepen.

Vrijwilligersbeleid

Vrijwilligers zetten zich in op allerlei gebieden bij de Waddenvereniging. Zij worden gezien als volwaardige werknemers, maar ontvangen geen loon voor hun werkzaamheden. Onkosten die gemaakt worden, evenals reiskosten worden gewoon vergoed. Lidmaatschap van de Waddenvereniging is geen voorwaarde om als vrijwilliger of stagiair werkzaamheden voor de Waddenvereniging te verrichten. Vrijwilligers worden verplicht een vrijwilligerscontract te tekenen, zo wordt vastgelegd dat de Waddenvereniging de kosten draagt van een ongevallenverzekering en van het lidmaatschap van de vereniging.