Pers & Media

De Waddenvereniging is dé landelijke organisatie die opkomt voor de belangen van de Waddenzee. Dat doen we door sterk in te spelen op alle ontwikkelingen die plaatsvinden in het gebied én door zoveel mogelijk mensen bij ons werk te betrekken. Wij zijn een particuliere, onafhankelijke en kritische vereniging. Al onze standpunten zijn gebaseerd op feiten en wetenschappelijk onderzoek. Wij kunnen ons werk alleen doen met de steun van onze leden.

Staat van de Wadden

Deze week is de Trilaterale Regeringsconferentie over de Waddenzee in Leeuwarden. Op woensdagochtend 15 mei, voorafgaand aan de conferentie, presenteert Lutz Jacobi, kersverse directeur van de Waddenvereniging, de 'Staat van de Wadden'. Op basis van het  Wadden Sea Quality Status Rapport (QSR), dat door meer dan 100 internationale wetenschappers is opgesteld, maakt de Waddenvereniging de balans op. Het gaat niet goed met het wad. Daarom hees Jacobi in Harlingen de rode vlag. De boodschap: één beheerder die regie neemt, is de ontbrekende schakel voor behoud én herstel van een robuuste Waddenzee.

>> Klik hier voor een PDF van het rapport Staat van de Wadden <<
>> Klik hier voor het persbericht <<

Trilaterale Regeringsconferentie

Al sinds 1982 komen Duitsland, Denemarken en Nederland elke drie à vier jaar bij elkaar om samen tot een betere bescherming van de Waddenzee te komen. Ter gelegenheid van Leeuwarden-Fryslân Culturele Hoofdstad, en het voorzitterschap van Nederland, wordt deze 13e trilaterale regeringsconferentie in Leeuwarden gehouden. Naast het officiële programma (met als hoogtepunt: de verklaring van Leeuwarden) is er een keur aan side-events. De Waddenvereniging is bij verschillende van deze deelprojecten betrokken.

>> Klik hier voor een overzicht van onze deelname aan de Trilaterale Regeringsconferentie <<
>> Klik hier voor het persbericht over de scholierenconferentie <<

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Jojanneke Drijver per mail via drijver@waddenvereniging.nl of via tel. 06 23 21 00 89. Voor berichtgeving over het rapport geldt een embargo tot woensdag 15 mei, 12.00 uur, na afloop van de persconferentie. Deze wordt op woensdagochtend gehouden in 't Zilt in Harlingen van 10.00 tot 11.00 uur. Adres: Westerzeedijk 2, 8862 PK Harlingen.

Algemene informatie

Een overzicht van ons werk

De thema's waar we aan werken in vogelvlucht

Waddenvereniging

8860 AB Harlingen

Bezoekadres

Droogstraat 3
8861 SR Harlingen

Voor pers(aan)vragen kunt u contact opnemen met Jojanneke Drijver
Tel.: 0517 – 493 693 of 06 – 23 21 00 89

Voor algemene vragen kunt u onderstaand contactformulier invullen. We proberen u zo snel mogelijk te antwoorden. Let op: bij een verzoek tot het versturen van poststukken (zoals rapporten), vermeld dan ook adresgegevens zodat wij het zo snel mogelijk kunnen versturen.

Heb je een vraag of mededeling voor de ledenadministratie, dan is het van belang dat je ook je postcode en huisnummer opgeeft, zodat er geen verwarring met andere personen kan optreden.