Waddenchic

Oosterburen 39 op Midsland

 

Saskia van de Nieuwegiessen “De samenwerking tussen BlueLOOP en de Waddenvereniging is eigenlijk ontstaan op Terschelling. Voormalig directeur Arjan Berkhuysen en ik raakten in gesprek tijdens een wadexcursie voor ondernemers. BlueLOOP kende ik al vanwege het merk Icebreaker dat ik ook in mijn winkel verkoop. Ik zag het als een logische maar mooie stap om de Waddenvereniging en BlueLOOP met elkaar in contact te brengen. Het is mooi om te zien dat iedereen elkaar kan versterken: de Waddenvereniging verkoopt nu kleding en merchandise waarbij het verhaal klopt dankzij BlueLOOP en ik als ondernemer krijg de kans om dit verhaal ook met mijn klanten te delen. Samen sparren we over nieuwe producten en verbeterkansen.

 

In mijn winkel verkoop ik functionele outdoor kleding maar ik focus me ook op fashion. Het moet er ook goed en stijlvol uitzien. De kleding van BlueLOOP sluit daar perfect bij aan. Het is kleding met een eigen stijl en elk item is uniek. Dat past in mijn concept. BlueLOOP heeft een sterk verhaal maar ook kennis en kunde. Ze zijn continu bezig met de kleding ‘beter’ en ook mooier maken. Samen sparren we daarover. Er is een mooie vriendschap uit ontstaan met Ron van der Wiel van BlueLOOP en dat geeft diepgang aan mijn ondernemerschap. Mijn winkel is meer dan alleen een etalage en een kassa: ik vertel graag het verhaal achter de kleding en wil graag van de klant weten wat heb je nodig? 

 

Duurzame kleding wordt steeds populairder en belangrijker. Ik merk de laatste twee jaar echt een verschil. Toch is er nog wel een weg te gaan want vooral de prijs van de producten blijft een hobbel. Als een product gemaakt is uit gerecycled materiaal dan is het niet goedkoper. Dat is nog niet altijd logisch voor de klant. Toch verkoopt de kleding goed in mijn winkel en komen mensen er ook op terug. Soms kopen ze met twijfel een dure trui of shirt, maar hoor ik daarna dat ze nooit meer zonder willen.”

 

Ook WIJS partner worden?

Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.