WIJS Stormtent

Slapen onder spijkerbroeken

Met trots presenteren wij in samenwerking met BlueCAMP de ‘Wijs met de Waddenzee’ stormtent van gerecyclede spijkerbroeken. Jij kan nu - net als onze wadgidsen – ook kamperen op de Waddeneilanden in deze tweepersoonstent. Met je aankoop help je ook nog eens het waddengebied behouden en beschermen én draag je bij aan een afvalvrije wereld. Let op: er is een kleine oplage beschikbaar dus bestel snel.

Gemaakt in Volendam

Een duurzaam onderkomen voor wadgidsen van de Waddenvereniging op de Waddeneilanden. Met deze hulpvraag ging BlueLOOP Originals vijf jaar geleden aan de slag. Het resultaat: een tent van gerecyclede spijkerbroeken, vervaardigd door ESVO in Volendam. Het tentdoek is ontwikkeld in samenwerking met TenCate Outdoor Fabrics met de gerecyclede denim garens die BlueLOOP Originals gebruikt voor haar collectie. Samen maakten wij de állereerste tent van gerecyclede materialen. De ecologische voetafdruk houden we bovendien zo klein mogelijk door de tent in Nederland te maken.

Getest op de Wadden

De afgelopen jaren hebben onze gidsen de tent in weer en wind getest. Daarnaast verhuurt BlueCAMP de tenten in een eigen concept tijdens festivals. Deze tent staat – zo weten we nu - onder alle weersomstandigheden als een huis. Met zijn lichtblauwe denimkleur is het bovendien een unieke verschijning.  Speciaal voor leden van de Waddenvereniging is de tent nu beperkte oplage geproduceerd. Ga dit jaar met een goed gevoel op pad. Slaap onder een dak van gerecyclede spijkerbroeken!

Kenmerken stormtent

Aantal personen: 2 / 3

Aantal slaapcabines: 1

Afmeting binnentent: 275 x 200 cm (l x b)

Gewicht: ± 14 kg

Grondzeil: Vaste kuip van recupasta.

Ritsen: Extra sterke 10mm YKK ritsen

Hoogte: 180-130 cm

Inclusief: Afspanbanden, haringen en pennen

Kleur: Lichtblauw / antraciet

Made in: Volendam - Holland

Materiaal stokken: Aluminium

Maximale stahoogte: 180 cm

Opzettijd: ± 10 minuten

Materiaal tent

• Tentdoek 25% versleten spijkerbroeken, 25% katoen, 50% polyester
  • Grondzeil 100% gerecycled recupasta doek gemaakt van het restafval bij vervaardiging van bisonyl zeil/doek. Een oersterke en duurzame oplossing.

Opzetgemak

De ‘Wijs met de Waddenzee’ stormtent wordt geleverd in een tas met handig handvat en is daardoor makkelijk te vervoeren. Je ontvangt bij de tent een flyer met uitleg over het opzetten van de tent. Moeilijk is het niet. Dit model heeft geen binnentent, slechts een paar stokken en handige sjorbanden in plaats van scheerlijnen. In tien minuten ben jij klaar voor een verfrissende duik in zee.

Eenmaal opgezet staat deze tent als een huis. Het oersterke grondzeil is zo ontworpen dat er geen water naar binnen kan lopen als de ritsen open staan. De brede sjorbanden met stevige metalen gespen zorgen ervoor dat jouw tent elke storm gemakkelijk kan doorstaan.

Deze stormtent biedt ruim plek aan twee personen en heel veel spullen. Ook met drie personen kun je prima in deze tent bivakkeren. Met een hoogte van 180 centimeter is er ook nog eens maximale leefruimte. De ruime luifel houdt je spullen die buiten staan droog.

Bestellen