Werkgroep Excursies

De WEX (Werkgroep Excursies) komt al jaren op de eilanden Texel en Terschelling om in de zomermaanden excursies te geven aan jong en oud. De meeste wadgids vrijwilligers zijn studenten die gek zijn op het wad.

Wadgids vrijwilliger worden?

Ben je minimaal 18 jaar oud, heb je interesse in het waddengebied en wil graag je kennis delen door het geven van wadexcursies? Meld je dan aan voor de Werkgroep Excursies (WEX) van de Waddenvereniging. Je verblijft minimaal twee weken op een van de eilanden en geeft regelmatig excursies. Daarnaast is er voldoende tijd voor andere leuke dingen.

Alles wat je moet weten, leer je in twee scholingsweekenden in april en mei. Deelname aan deze weekenden is verplicht om als wadgids te kunnen werken. Wil je je aanmelden of meer weten over de WEX?  Mailen mag altijd naar wexcursie@gmail.com

Als je als wadgids aan de slag wilt in het zomerseizoen van 2019, verstuur dan voor 1 maart a.s. je aanmelding!

Benieuwd naar de excursies die de WEX organiseert? Klik dan hier >>