Word wadgids vrijwilliger

Al 41 jaar heeft de Waddenvereniging een grote groep actieve wadgids vrijwilligers die je meenemen op het wad. Ze geven al jaren op de eilanden Texel en Terschelling in de zomermaanden excursies aan jong en oud. De meeste wadgidsen zijn studenten die gek zijn op het wad.

Ook wadgids vrijwilliger worden?

Ben je minimaal 18 jaar oud, heb je interesse in het waddengebied en wil graag je kennis delen door het geven van wadexcursies? Meld je dan aan voor de Werkgroep Excursies (WEX) van de Waddenvereniging. Deze werkgroep verzorgt de opleiding van de wadgidsen op de waddeneilanden Terschelling en Texel. Je verblijft tijdens de zomervakantie minimaal 2 weken op de gezellige WEX-camping op Texel (De Krim) of Terschelling (Nieuw Formerum) en geeft regelmatig excursies. Daarnaast is er natuurlijk voldoende tijd voor andere leuke activiteiten. Alles wat je moet weten, leer je in twee scholingsweekenden in april en mei. Deelname aan deze scholingsweekenden is verplicht om als wadgids te kunnen werken.

We zijn met veel!

De Waddenvereniging heeft zo’n 35.000 leden en donateurs. Wist je dat er daarnaast ongeveer 140 vrijwilligers actief voor ons zijn? Met zijn allen komen we op voor de rust, ruimte en ruige natuur in het waddengebied.

Doe je mee?

Meld je dan aan via onderstaand formulier. We nemen dan zo snel als mogelijk contact met je op.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met onze coördinator Paul Verhoeff via mail of telefoon 0517 493 693.

Aanmeldformulier wadgids vrijwilliger: