Voor onze leden:
Filmarrangement 'Silence of the tides'

Silence of the tides is een documentaire over de internationale Waddenzee door regisseur Pieter-Rim de Kroon. Speciaal voor leden  organiseerde de Waddenvereniging in juni tweemaal een exclusieve voorvertoning voor leden in Amersfoort en Hoogeveen. Helaas hebben wij het filmarrangement vanwege corona moeten annuleren.

Op dit moment is onduidelijk wanneer de film Silence of the tides in première gaat. Daarom hebben wij ervoor gekozen om het arrangement te annuleren en niet uit te stellen. Iedereen die al tickets had geboekt, is per e-mail op de hoogte gesteld.

Blijf als eerste op de hoogte

Mogelijk kunnen we het filmarrangement op een later moment alsnog door laten gaan. Exclusief voor leden bieden we dan de mogelijkheid om deze schitterende Waddenfilm vóór de officiële première op groot scherm te bekijken met Dolby Atmos voor een indrukwekkend surround-geluid. Regisseur Pieter-Rim de Kroon geeft een toelichting bij de film. Ook kun je in gesprek met mensen van de Waddenvereniging.

Word lid van de Waddenvereniging en profiteer van exclusieve aanbiedingen

Over de film

In de film Silence of the tides gebruikt regisseur Pieter-Rim De Kroon geen achtergrondmuziek. Ook een commentaarstem ontbreekt. ‘Met muziek kun je manipuleren. Daarmee kun je beeld spannender of vrolijker maken dan het is. Je vertelt dan aan de kijker wat ie moet vinden. En bovendien is er op de Wadden voldoende spannend geluid.’ De film maakt gebruik van de meest moderne technieken om het waddengeluid zo optimaal mogelijk te kunnen beleven. Van bulderende storm en donderend water tot de oorverdovende stilte op een windstille avond. Voor de kijker is dat even wennen. De opnames voor Silence of the tides vonden verspreid plaats in het internationale waddengebied, van Den Helder tot aan Esbjerg. Bij het filmen werd De Kroon soms overvallen door een enorm gevoel van ruimte, dan weer fascineerden de minuscule krabbetjes, die hij via een macrolens waarnam. ‘Ik heb een film willen maken die je als het ware door een raam naar het waddengebied laat kijken, die je de magie van het gebied laat beleven. Het moest een film met een ziel worden.’