Voor onze leden:
Filmarrangement 'Silence of the tides'

In september 2020 gaat de lang verwachte film Silence of the tides in première. Een documentaire over de internationale Waddenzee door regisseur Pieter-Rim de Kroon.

Lid van de Waddenvereniging? Kom dan in juni 2020 naar één van de speciale ledenvertoningen georganiseerd door de Waddenvereniging. Voorafgaand aan de première bieden we in samenwerking met de filmmaatschappij een arrangement aan in Amersfoort en Hoogeveen. Het filmarrangement is inclusief koffie/thee, lunch én nagesprek met de regisseur. Tijdens deze dagen zullen ook de mensen van de Waddenvereniging aanwezig zijn om kennis te maken.

Het programma

09:00 uur: Ontvangst met koffie/thee en iets lekkers

10:00 uur: Start van de film in Dolby Atmos voor een indrukwekkend surround-geluid

11:45 uur: Nagesprek met de regisseur met de mogelijkheid vragen te stellen

12:15 uur: Lunch

13:00 uur: Einde

Over de film

In de film Silence of the tides gebruikt regisseur Pieter-Rim De Kroon geen achtergrondmuziek. Ook een commentaarstem ontbreekt. ‘Met muziek kun je manipuleren. Daarmee kun je beeld spannender of vrolijker maken dan het is. Je vertelt dan aan de kijker wat ie moet vinden. En bovendien is er op de Wadden voldoende spannend geluid.’ De film maakt gebruik van de meest moderne technieken om het waddengeluid zo optimaal mogelijk te kunnen beleven. Van bulderende storm en donderend water tot de oorverdovende stilte op een windstille avond. Voor de kijker is dat even wennen. De opnames voor Silence of the tides vonden verspreid plaats in het internationale waddengebied, van Den Helder tot aan Esbjerg. Bij het filmen werd De Kroon soms overvallen door een enorm gevoel van ruimte, dan weer fascineerden de minuscule krabbetjes, die hij via een macrolens waarnam. ‘Ik heb een film willen maken die je als het ware door een raam naar het waddengebied laat kijken, die je de magie van het gebied laat beleven. Het moest een film met een ziel worden.’

€ 19,95 p.p.

Per lidnummer en postcode kunt u maximaal 4 tickets bestellen.

Bestel kaarten Hoogeveen 6 juni

Bestel kaarten Amersfoort 20 juni