Schiermonnikoog Festival in 2022

Ontmoet tijdens alweer de 11e editie de nieuwe generatie nationale en internationale klassieke toptalenten op Schiermonnikoog. De grootste klassieke talenten uit binnen- en buitenland, die furore maken op internationale concoursen zijn te bewonderen op Festival Jong Talent Schiermonnikoog.

Festival Jong Talent van 12 t/m 17 maart

In maart luiden we vroegtijdig de lente in met een festival als omarming van het seizoen: jong talent dat tot bloei komt tegen het betoverende decor van het kleinste Waddeneiland. Volg de ontwikkeling van een aanstormende generatie musici op de voet in een reeks Openbare Masterclasses en uitvoeringen, en ontdek ander jong bekroond talent in een uitgebreid concertprogramma. Daarnaast beslaat het festivalprogramma documentaires, lezingen, natuurexcursies, sterrenwandelingen en 30 kilometer fietspad, 18 kilometer strand en meer dan 300 vogelsoorten: Festival Jong Talent bevindt zich op het speelvlak tussen muziek én natuur. Lees hier welke talenten de oversteek naar Schiermonnikoog gaan maken.

Internationaal Kamermuziekfestival

In de eerste week van oktober vindt Het Internationaal Kamermuziekfestival op Schiermonnikoog plaats. Een zesdaags festival dat muziek combineert met de natuur. Daarnaast biedt het festival masterclasses, muziekdocumentaires, lezingen en natuurexcursies. Meer dan zestig nationale en internationale musici komen jaarlijks in deze week van oktober naar het eiland om daar in alle rust concerten te geven. In het WADDEN magazine van september 2022 informeren we je over de korting voor leden of houdt deze pagina in de gaten.

Lid van de Waddenvereniging? 20% korting op tickets

Voor beide festivals ontvang je als lid van de Waddenvereniging 20% korting op jouw tickets met uitzondering voor het Salon de Thé op zaterdag 12 maart. Oh ja, je maakt de oversteek naar het eiland met Rederij Wagenborg en kunt onder andere via de VVV Schiermonnikoog een accommodatie boeken.

Met de code waddenvereniging20 kun je als lid van de Waddenvereniging jouw tickets boeken en de 20% korting voor tickets activeren. Voeg de tickets toe aan jouw winkelmandje en voer de code in vóór het afrekenen. De code is hoofdlettergevoelig.

Tickets 'Festival Jong Talent' bestellen