Schiermonnikoog Festival 2022

1 t/m 6 oktober op het kleinste Waddeneiland

Inschepen voor een week van wereldklasse met de beste kamermuzikanten van de wereld. In een ongestoorde wisselwerking tussen muziek en natuur ontdek je musici en composities uit alle windstreken. Beleef het najaar omringd door 300 vogelsoorten, 18 kilometer strand en het wad.

Kamermuziek in het waddengebied!

In een ongestoorde wisselwerking tussen muziek en natuur ontdek je musici en composities uit alle windstreken, masterclasses van mezzosopraan Jard van Nes, het Voorafje op Vrijdag en documentaires en wandelingen door de weergaloze natuur van het eiland.

Literair zwaargewicht Geert Mak en musicologische bruggenbouwer Leo Samama geven de wereld een gezicht in twee lezingen over oorlog, macht en moraal en de geheime stem van componisten Sjostakovitsj en Auerbach. En waar woorden niet altijd toereikend zijn, spreekt de muziek. De jonge Iraanse componist Ramin Amin Tafreshi opent het festival met zijn verklanking van het festivalthema; een wereldpremière geeft het startschot, waarna musici uit alle windstreken – maar allemaal geroemd om hun kunsten – aanstalten maken om de wereld op een eiland verder kleur te geven. Zo brengt slagwerker Dominique Vleeshouwers percussie-instrumenten van over de hele wereld naar Schiermonnikoog, en is sopraan Laetitia Gerards te horen in volksliederen uit o.a. Amerika, Armenië en Azerbeidzjan. Ook klinkt de Pianographe, een interactieve installatie waarbij beeld en geluid samen een nieuwe wereld creëren.

Lid van de Waddenvereniging? 20% korting op tickets

Boek nu jouw tickets en ontvang als lid van de Waddenvereniging 20% korting op het programma, exclusief het Voorafje op Vrijdag (concert met diner) en al het natuurprogramma. In het WADDEN magazine van september 2022 vind je een kortingscode waarmee je jouw tickets kunt boeken en hiermee de 20% korting kunt activeren. Voeg de tickets toe aan jouw winkelmandje en voer de kortingscode in vóór het afrekenen. De kortingscode code is hoofdlettergevoelig.

Tickets bestellen