Openluchtbioscoop Vlieland

De hele zomervakantie gratis films kijken

Voor alle eilanders en badgasten organiseert Podium Vlieland samen met de Waddenvereniging, Staatsbosbeheer en Into The Great Wide Open tijdens de zomervakantie de openluchtbioscoop. Iedere dinsdag en zaterdag een gratis toegankelijke filmvoorstelling in de natuur op Vlieland.

Filmprogramma deze zomer

Speelfilms en documentaires met echte Vlielander onderwerpen: de relatie tussen mens en natuur, de invloed van toerisme en de leefbaarheid op een eiland met een prominente rol voor de ultieme waddenfilm Silence of the Tides. de relatie tussen mens en natuur, de invloed van toerisme en de leefbaarheid op een eiland. Denk dan aan films met overdonderende landschappen, spectaculaire natuurbeelden, prachtige eilanden, ontroerende verhalen, best wel veel bos en nogal wat Wad. Ook kiezen bekende Nederlandse muzikanten en zangers hun favoriete muziekfilm.

Zaterdag: college van de Waddenvereniging

Op een aantal zaterdagen in de zomervakantie biedt de Waddenvereniging voorafgaand aan de filmvoorstellingen een kort Waddencollege aan. De data zijn: 9 juli, 23 juli, 6 augustus en 20 augustus.

Dwaalfilm Wadden

In samenwerking met Dwaalfilm Wadden biedt de Waddenverenging voorafgaand aan elke film op zaterdag een reeks mini-documentaires aan over het leven in en op het wad. Leef mee met de zeehondenpups, leer hoe wind en getij het eiland vormgeven en herken de trekvogels die het waddengebied bevolken.

Locatie van de buitenbioscoop

De locatie van de openluchtbioscoop (zaal 2) van Podium Vlieland bevindt zich in het bos en duin naast uitkijkpost Sjouwermansbol bij de jachthaven, aan de weg tussen helikopter landingsplaats en bedrijventerrein. De eerste voorstelling is op zaterdag 9 juli en de laatste op dinsdag 30 augustus. In juli start de film om 22:30 uur en in augustus om 22:00 uur. Bij lage temperaturen of regen wordt de voorstelling verplaatst naar de bioscoopzaal (zaal 1) van Podium Vlieland in de Dorpsstraat. Aanvangstijden blijven hetzelfde. Voor de bioscoopzaal geldt vol = vol. Programmawijzigingen worden door Podium Vlieland bekend gemaakt via Facebook en Twitter op de dag van de voorstelling.

Gratis maar graag reserveren

De toegang tot de openluchtbioscoop is gratis maar het is fijn als jullie vooraf reserveren. Reserveren kan alleen op de dag van de betreffende voorstelling via de website van Podium Vlieland of loop binnen bij ons bioscoop aan de Dorpsstraat 84 of bel ons op telefoonnummer 0562 - 451 154.

Video impressie van de openluchtbioscoop