Naar de Wildernis 2020 zit erop!

De mooiste verhalen uit de natuur

Eén eiland, drie dagen, zes films. Er is geen betere plek om prachtige natuurfilms te bekijken dan een intieme bioscoop op een klein Waddeneiland. Met het wad, de Noordzee en bos en duin voor de deur biedt Podium Vlieland een ideale combinatie van natuur en cultuur.

Samen met Podium Vlieland organiseren de Waddenvereniging en Roots magazine al een aantal jaar met veel succes ieder voorjaar twee filmweekenden op Vlieland. Speciaal voor de liefhebbers van overdonderende landschappen, spectaculaire natuurbeelden en ontroerende verhalen – denk aan films als 'Into the wild' en documentaires als ‘Wad’ of 'De Nieuwe Wildernis' - hebben we een reeks speelfilms en documentaires uitgekozen waarin de mens het opneemt tégen of juist in harmonie samenleeft mét de natuur. Van een overlevingstocht over de woeste noordelijke toendra tot prijswinnende natuurfilms.

Een filmweekend verslag van onze collega's

Het was ook in 2020 weer een feestje. Gedurende twee filmweekenden in februari 2020 hebben we met vele wadliefhebbers genoten van indrukwekkende films in Podium Vlieland en samen de wonderen van Waddezee Werelderfgoed verkent. Het arrangement is inclusief twee hotelovernachtingen, uitgebreid ontbijt, een fiets en natuurlijk de beste plaatsen bij de mooiste films. De kosten zijn vanaf €179 per persoon. En bezoekers van dit filmweekend krijgen korting op een retourticket van de veerboot naar Vlieland. Onze collega's hebben een filmweekend verslag geschreven om u een idee te geven van de sfeer en activiteiten tijdens de filmweekenden van dit jaar.

Blijf op de hoogte voor 2021

Volg ons op Facebook of schrijf u gratis in voor het WADDEN nieuws om op de hoogte te blijven van de volgende filmweekenden in 2021 en andere activiteiten van de Waddenvereniging.