Milieujutten op Terschelling 2020

In februari 2020 hebben we gedurende twee weken met veel wadliefhebbers de stranden van Terschelling afvalvrij gemaakt. Dit milieujutten op Terschelling is de perfecte combinatie van een heerlijke vakantie én iets goeds doen voor de natuur. Dit juttersarrangement is al jaren een initiatief van Stayokay Terschelling en werd dit jaar voor de 29e keer georganiseerd. De Waddenvereniging, Staatsbosbeheer en Gemeente Terschelling zijn partners.

Een juttersverslag

Twee weken lang was de Waddenvereniging met wadliefhebbers op Terschelling om strandafval op te ruimen. In totaal is er ruim 4.500 kilo van het strand en uit de duinen gehaald! Dit jaar liep ook een team van de Waddenvereniging mee. Zij verzamelden naast afval ook geld om zwerfvuil in de Wadden tegen te gaan. Omdat plastic in de natuur ongelooflijk slecht en gevaarlijk is voor dieren en uiteindelijk ook de mens. Dankzij de sponsorbijdrages kan de Waddenvereniging blijvend impact maken in het tegengaan van zwerfvuil in het waddengebied. Lees hier het complete verslag.

Wadlopen naar Simonszand op 4 juli 2020

Een volgende opruimactie staat al gepland. Op zaterdag 4 juli gaan we wadlopen, varen en opruimen op een wel heel bijzondere plek; de stille en afgelegen zandplaat Simonszand. De zandplaat ligt ten oosten van Schiermonnikoog. Na een prachtige wadlooptocht waarbij je meer leert over het bodemleven van Werelderfgoed Waddenzee gaan we op Simonszand afval opruimen. Kom helpen en genieten!

Blijf op de hoogte

Wil je op de hoogte blijven van opruimacties in het waddengebied? Volg ons op Facebook of schrijf je gratis in voor het WADDEN nieuws