Jutsafari op Terschelling

Ontdek de Terschellinger wildernis en jut mee voor een schone kust!

In de vroege ochtend of tegen de avondschemering beleef je de natuur op haar hoogtepunt. Dieren laten zich vanuit de fluisterstille elektrische terreinwagens ongestoord bekijken. Om die reden heeft Staatsbosbeheer toestemming gegeven om door ongerepte gebieden te rijden. Zo beleef je tijdens de jut safari natuur waar nauwelijks mensen komen. Een unieke ervaring.

Jutten

De route van de jut safari wordt per keer afgestemd op de locatie waar op dat moment het meeste afval ligt. Zo jut je mee voor een schone kust op de plek waar dat het hardst nodig is. Uiteraard wordt rekening gehouden met kwetsbare gebieden en periodes. Tijdens het jutten is er aandacht voor het probleem van plastic soup en staan we ook stil bij bijzondere natuurvondsten. De jut safari's zijn onderdeel van het project Jut waarin we samen met lokale ondernemers, vrijwilligers- en natuurorganisaties streven naar een afvalvrije Terschellinger kustlijn.

Zelf rijden

Als je een geldig rijbewijs hebt, mag je zelf de elektrische terreinwagen besturen. Hierover krijg je vooraf uitleg. Een gids rijdt (in een aparte wagen) met je mee, wijst je de weg naar de mooiste plekken in de natuur en heeft bij alle dieren die je onderweg tegenkomt een verhaal. Let op! Dieren kunnen schrikken van felgekleurde kleding. Houd daar rekening mee. Kleed je daarnaast warm en weerbesteding aan. De wagens zijn open. Tijdens de rit zit je stil en koel je snel af. Tijdens de tocht wordt er uiteraard gehandeld naar de RIVM-richtlijnen. Deze excursie is geschikt voor kinderen vanaf 3 jaar en duurt ongeveer 3 uur.

Lid van de Waddenvereniging? 20% korting

Kinderen van 3 t/m 12 jaar betalen € 22,50 per persoon. Vanaf 13 jaar is de prijs € 35,- per persoon. Als lid van de Waddenvereniging ontvang je 20% korting op de prijs per persoon.

Boek nu jouw jutsafari