Jeugddag 4 juli op Balgzand!

Exclusief voor onze jeugdleden van 8 tot 18 jaar organiseren we op zaterdag 4 juli van 12:30 tot 16:30 uur een actieve en leerzame middag in natuurgebied het Balgzand, vlakbij Den Helder. Zelf garnalen en kwallen vangen, graven in de wadbodem op zoek naar pieren en onderzoekjes doen als een échte bioloog, lijkt je dat wel wat? Geef je dan op!

Samen met onze gidsen ga je op ontdekkingstocht over het wad. In de onderzoeksruimte van natuurinformatiecentrum ‘t Kuitje doe je proefjes en opdrachten, waardoor je het waddengebied nog beter leert kennen. Je mag een vriendje/vriendinnetje meenemen dat geen lid is. Deelname is gratis. Uiteraard zorgen wij voor gezelligheid, veiligheid en wat lekkers om te snacken. Zien we je daar? Je ouders zijn natuurlijk welkom om mee te kijken . Ze mogen je ook brengen en later weer ophalen terwijl jij het wad onderzoekt.

Programma:

12:30 uur            Ontvangst met koffie/thee/ranja en wat lekkers, uitleg van het programma
12:45 uur            Kijkje in het natuurinformatiecentrum
13:30 uur            Ontdekkingstocht over het wad (onder leiding van gidsen van de Waddenvereniging)
15:15 uur            Onderzoekjes doen
16:10 uur            Aandenken aan de dag maken
16:30 uur            Einde middag

Ja, ik ga mee!

Ben je nog geen jeugdlid maar wil je deze middag niet missen, meld je dan gauw aan als jeugdlid.