Fjoertoer Terschelling 2022

Wandelen langs bakens van vuur en licht

De Fjoertoer is geen gewone wandeltocht, maar een belevenis. Wandelen over het prachtige eiland Terschelling in de nachtelijke duisternis, met onderweg tal van prachtige vuur- en lichtobjecten en een feestelijke finish bij de Brandaris. Dat is de Fjoertoer Terschelling, die in 2022 toe is aan de veertiende editie. De Fjoertoer heeft drie uitdagende afstanden van 26, 21 of 16 kilometer, die grotendeels in het donker worden afgelegd. Kenmerkend voor meedoen aan de Fjoertoer is het petje-met-lampje, het rugzakje, de stempelkaart en de herinneringsspeld.

Fjoertoer op zaterdag 26 maart 2022

De start van alle drie de afstanden is in Midsland, mooi centraal gelegen op het eiland. Het laatste gedeelte van de Fjoertoer voert over het strand en daarna over de Longway terug naar West. Onderweg kom je ogen en oren tekort. Zo kon je de afgelopen edities genieten van luchtacrobaten, een feeëriek uitgelicht bos, een compleet orkest hoog in de bomen, gezongen theater, sprookjesachtige vliegers, een bewegend koopvaardijschip en een vuurspuwende draak.

Aan het einde van de tocht wacht er een sfeervolle ontvangst in West. Het dorp is prachtig versierd met allerlei lichtjes en lichteffecten, de Brandaris is prachtig uitgelicht en in de Torenstraat wordt voor jou – en al die andere deelnemers – de rode loper uitgerold. Ook is de horeca nog open om na te kunnen genieten van deze unieke ervaring. En je hoeft je niet te haasten, want er staan nog tot diep in de nacht bussen klaar om je terug te brengen naar je verblijf. Na afloop terug naar de wal gaan is immers niet mogelijk, omdat er tegen die tijd geen (veer)boten meer varen naar Harlingen. Bovendien is het juist de bedoeling dat alle deelnemers aan de Fjoertoer er een gezellig Terschelling-weekend van maken.

Lytse Fjoertoer op vrijdag 25 maart 2022

In 2020 werd de Fjoertoer Terschelling uitgebreid met een Lytse Fjoertoer op vrijdagavond. Korter, laagdrempeliger en vooral gericht op kinderen en hun (groot)ouders. De lengte van deze wandeling door de bossen van West-Terschelling is 6 kilometer, de start is vanaf 20.00 uur. Net als bij de ‘grote’ Fjoertoer worden de deelnemers onderweg verrast door betoverende lichtjes en fantasierijke objecten.

Lid van de Waddenvereniging? 20% korting

Voor beide wandeltochten ontvang je als lid van de Waddenvereniging 20% korting op jouw ticket van €27,95 per stuk. Je maakt de oversteek naar het Waddeneiland met Rederij Doeksen en kunt onder andere via de VVV Terschelling een accommodatie boeken. Op de website van de organisatie vind je bij eventuele maatregelen meer informatie over het eventueel annuleren van het event in verband met covid-19 maatregelen.

Bestel hier jouw ticket voor de Fjoertoer of Lytse Fjoertoer. In het veld 'kortingscode' kun je jouw lidnummer van de Waddenvereniging invullen. Jouw lidnummer staat op het afschrift van je bank. Mocht je het nummer niet (meer) weten? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 0517 493 693 (maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 13:00 uur).

Tickets Fjoertoer bestellen

Tickets Lytse Fjoertoer bestellen