Dag van het Wad 2021

Een etmaal op het wad op zaterdag 26 juni

Op zaterdag 26 juni vieren we de 12e verjaardag van Waddenzee Werelderfgoed. Speciaal voor deze gelegenheid bieden wij éénmalig een unieke vaar- en droogvaltocht aan. Tijdens deze tocht maak je gedurende één etmaal (24 uur of 86.400 seconden) mee wat dit gebied zo uniek maakt. We gaan zeilen, droogvallen met het schip, sterrenkijken, kortom: alles wat het waddengebied zo bijzonder maakt zit in deze tocht.

Deze tocht bieden aan in samenwerking met Schipperscoöperatie Historische Zeilvaart in Harlingen. Een Werelderfgoedgids van de Waddenvereniging begeleidt de reis. Er is veel aandacht voor de bijzonderheden van het nachtelijk Wad. Ook al is de nacht kort, bij helder weer zullen we zeker sterren zien omdat de Waddenzee het donkerste gebied van Nederland is. Met een beetje geluk zien we de Melkweg.

Na een korte nacht lopen we de wadplaat op. Dat is juist tijdens het ochtendgloren het allermooist, hoor het geknisper en gepruttel van het kleine leven op en in de bodem. Na deze wandeling genieten we van een uitgebreid ontbijt en dan varen we terug naar Harlingen. Ga met ons mee op deze unieke tocht. Er is beperkt plaats dus vol is vol. Uiteraard bieden we deze reis coronaproof aan. De schipper heeft er alles aan gedaan om het schip geschikt te maken voor deelnemers. We bieden je een veilig welkom aan boord.

Leden van de Waddenvereniging ontvangen 20% korting per persoon

Word nu lid en steun ons werk voor Waddenzee Werelderfgoed. Ga mee op deze unieke vaar- en droogvaltocht op het wad. We gaan zeilen, droogvallen met het schip, sterrenkijken, kortom: alles wat het waddengebied zo bijzonder maakt zit in deze tocht.