Windmill Film

'Silence of the tides'

De Waddenvereniging noemt zich met trots partner van de indrukwekkende nieuwe film Silence of the tides van Windmill Film. Silence of the Tides is een intens cinematografisch portret waarin de continue ‘ademhaling’ van het waddengebied centraal staat. Een film over de relatie tussen mens en natuur, tegen een decor, van mist, wind, water en land, het constant veranderend licht en altijd aanwezige horizon.

Exclusieve ledenvoorstellingen

De Waddenvereniging biedt nog vóór de film in 2020 officieel in première gaat een aantal exclusieve ledenvoorstellingen aan. Regisseur Pieter-Rim de Kroon zal daarbij aanwezig zijn en een toelichting geven. Mis het niet en word lid voor €27,- per jaar van de Waddenvereniging. Meer informatie over de ledenvoorstellingen vind je hier.

Mens versus natuur

Kijkend naar de film ben je getuige van de voortdurende interactie tussen mens en natuur. Aan de ene kant is die harmonieus en respectvol. Bewoners verdienen er de kost, bezoekers genieten van de schoonheid van het gebied. Er is ook een andere kant, waar de mens en de kwetsbare Wadden tegengestelde belangen hebben. Zo wordt het gebied bedreigd door voortdurende gaswinningen en jagen er militaire vliegtuigen over het landschap die de rust verstoren. Deze beide kanten worden in Silence of the Tides van Pieter-Rim de Kroon (foto) getoond. Silence of the Tides is een film zonder voice-over of interviews. Alles is gefilmd vanaf een vast camera standpunt. Je ziet alleen beelden, hoort natuurlijke klanken en wordt meegenomen in een verhaal waar volop ruimte is om je eigen conclusies te trekken.

Silence of the Tides (2020) - TEASER