Windmill Film

Auteursfilm 'Silence of the tides'

De Waddenvereniging noemt zich met trots partner van de indrukwekkende nieuwe auteursfilm 'Silence of the tides' van Windmill Film. In deze film van Pieter-Rim de Kroon zonder voice over of interviews staat de continue ‘ademhaling’ van het waddengebied centraal. Een film over getijden, steeds terugkerende cycli en contrasten. Over de relatie tussen mens en natuur, tegen een decor, van mist, wind, water en land, het constant veranderend licht en altijd aanwezige horizon.

Exclusief voorproefje op Vlieland

Deze winter biedt de Waddenvereniging in samenwerking met Roots Magazine en Podium Vlieland tweemaal het filmweekend aan ‘Naar de Wildernis’. Wij mogen tijdens deze filmweekenden een exclusief voorproefje laten zien van Silence of the Tides. Het gaat om een teaser van twintig minuten die al een hele goede indruk geeft van wat je later in 2020 kunt verwachten wanneer de film officieel in première gaat. Mis het niet en word lid voor €27,- per jaar van de Waddenvereniging.

Mens versus natuur

Kijkend naar de film ben je getuige van de voortdurende interactie tussen mens en natuur. Aan de ene kant is die harmonieus en respectvol. Bewoners verdienen er de kost, bezoekers genieten van de schoonheid van het gebied. Er is ook een andere kant, waar de mens en de kwetsbare Wadden tegengestelde belangen hebben. Zo wordt het gebied bedreigd door voortdurende gaswinningen en jagen er militaire vliegtuigen over het landschap die de rust verstoren. Deze beide kanten worden in Silence of the Tides van Pieter-Rim de Kroon (foto) getoond. Silence of the Tides is een film zonder voice-over of interviews. Alles is gefilmd vanaf een vast camera standpunt. Je ziet alleen beelden, hoort natuurlijke klanken en wordt meegenomen in een verhaal waar volop ruimte is om je eigen conclusies te trekken.

Silence of the Tides (2020) - TEASER