Gerecyclede jeans

Kijk hier hoe van oude denim nieuwe garens gemaakt worden.

Ideavelop

Duurzame en innovatieve merken voor natuurliefhebbers

Op zoek naar een mooi product waarmee leden en donateurs de Waddenvereniging kunnen steunen, kwamen we in 2014 in contact met Ideavelop. Zij zijn leverancier van duurzame buitensportmerken zoals Blue Loop Originals, dat speciaal ter gelegenheid van ons jubileum in 2015 een visserstrui ontwikkelde van gerecycled denim en lamswol naar traditioneel Harlinger patroon. In 2018 hebben we het Wadden t-shirt aan het assortiment mogen toevoegen, gemaakt van dezelfde gerecyclede stoffen als de beroemde Wadden sweater. Wij verheugen ons op een duurzaam partnerschap met een bedrijf voor en door natuurliefhebbers!

'It's about our relation to nature and to each other'

De wadden, een wereld op zich. Uniek voor Nederland, maar ook zeker voor Europa. Een gebied waar het nog echt donker kan zijn. En waar alleen het schijnsel van de vuurtorens dit fenomeen onderbreekt. Een gebied dat zich kenmerkt door echte stilte, rust en een unieke flora en fauna. En dan is het ook niet raar dat de wadden eilanden jaarlijks meer dan 1,5 miljoen natuurliefhebbers trekt. Liefhebbers die genieten, de wadden op waarde weten te schatten en die met respect voor de natuur dagen rondstruinen door duin, bos, kwelder, wad en strand.

Als leverancier van eigenzinnige buitensportmerken (Icebreaker, Macpac, Schöffel en Blue Loop Originals) delen wij deze passie en de bijzondere relatie met de unieke natuur. We worden dan ook vrolijk van mensen die met volle teugen van de natuur genieten. Die erop uittrekken en de eilanden en het waddengebied ontdekken. We hebben een speciale band met de natuur en de Wadden in het bijzonder. En aangezien onze merken gemaakt zijn voor en door de natuur, zijn we trots op ons partnerschap met de Waddenvereniging. Het gaat ten slotte om onze relatie tot de natuur en tot elkaar. En daarin hebben we elkaar gevonden.