Waddenvereniging jubileumTerugblik op ons jubileum

De Waddenvereniging bestond in 50 jaar in het jaar 2015 en dat hebben we samen gevierd!

Jubileumboek
Kester Freriks schreef de geschiedenis van een halve eeuw Wadden en Waddenvereniging aan de hand van verhalen van tal van betrokkenen. De kleuren van het wad. Van bedreigde zee tot Werelderfgoed is geïllustreerd met historische kaarten, foto’s en archiefmateriaal uit het bezit van de Waddenvereniging.
Retro T-shirt

We ontvangen al jaren vele vragen over het Waddenverenigings t-shirt van weleer. Met deze hang naar vroeger in ons achterhoofd hebben we besloten om in het jubileumjaar een mooi retro t-shirt te ontwikkelen met onze leus ‘wijs met de waddenzee’. Een mooi aandenken mag dan ook niet ontbreken. Het retro t-shirt is gemaakt van recycled denim.

Herinneringen
Het is best wel een bijzonder verhaal, de oprichting van de vereniging. Want een 16-jarige jongen nam destijds het initiatief. Heb je zelf ook herinneringen aan de Waddenvereniging, deel ze met ons. Wij kijken in de serie Plakboek deze zomer terug aan de hand van krantenknipsels naar de afgelopen 50 jaar.
Tweeluik Jan Loman
Jan Loman ontwierp het logo van de Waddenvereniging dat al vijftig jaar onveranderd is gebleven. Speciaal voor het jubileum is in beperkte oplage een kunstdruk van zijn tweeluik Naar Bankpolder en Willemsduin uitgegeven. (uitverkocht)
Symposium
Ter ere van het jubileum werd door de Waddenacademie en Waddenvereniging een symposium georganiseerd aan de Friese kust, te beginnen in Harlingen. Een reis door het ecologische, economische en sociaal-culturele landschap van het waddengebied.