Reisverhalen

De Waddenzee is UNESCO Werelderfgoed en uitgeroepen tot mooiste natuurgebied van Nederland. Waarom dat zo is beleef je tijdens een bezoek aan de Wadden. Op deze pagina delen we de mooiste reisverhalen met je. Heb jij ook zo'n mooi verhaal? Stuur een mail en wie weet staat jouw verhaal hier binnenkort tussen!

Ben je geïnspireerd en wil je zélf de Wadden bezoeken? Helaas biedt de Waddenvereniging in 2020 vanwege Corona slechts beperkt activiteiten en excursies aan. Blijf op de hoogtevia WADDEN nieuws of volg ons op Facebook en Instagram.

Rottum Express

Vijf dagen en nachten zeilen, droogvallen én een bezoek aan het onbewoonde eiland Rottumeroog. Wadgidsen Chris en Chrisje hielden een logboek bij.

Waddenrace

Medewerker Marianne Wildenberg en ledenraadslid Astrid van de Weijenberg zeilden mee met de Waddenrace: een wedstrijd voor traditionele zeilschepen op het westelijke wad.

Dwaalfilm
Filmmaker Monique Moors van Dwaalfilm en mariene bioloog Chrisje van Ek van de Waddenvereniging doen verslag van hun film- en wadavonturen op Texel.
Expeditie Swimway
Zeebioloog Wouter van der Heij van de Waddenvereniging ging in september 2020 een week mee op onderzoek voor het project Swimway Waddenzee.