Afsluitdijk Wadden Center

Het nieuwe Afsluitdijk Wadden Center op Kornwerderzand heeft een interactieve beleefexpositie waar je met droge voeten het Wad kunt ervaren. Tip! Boek een lezing over de Vismigratierivier door een gids van de Waddenvereniging.

Totaalbeleving

Het Afsluitdijk Wadden Center biedt een totaalbeleving over Unesco Werelderfgoed Waddenzee, de voor de wereld unieke Vismigratierivier in aanbouw, het IJsselmeergebied en niet te vergeten de Afsluitdijk zelf. Tegen deze interactieve achtergrond krijgt de bezoeker een levendig beeld van de omgeving, maar ook van de vele waterbouwkundige en andere vernieuwende projecten die hier de komende jaren worden gerealiseerd.

Digitaal zweven

Je komt de expositie binnen via een stormkamer. Via de stormen uit het verleden ontdek je de oplossingen van nu. Bijvoorbeeld hoe nieuwe werkzaamheden aan de Afsluitdijk ons in de toekomst zullen beschermen tegen zeespiegelstijging. In aquavista kun je digitaal zweven over de Afsluitdijk en rondkijken door de ogen van de Grutto. Voor de allerkleinsten is er Bobby fish speurtocht door het centrum.

Startpunt Vismigratierivier

De Waddenvereniging en It Fryske Gea zijn samen gastheer van de Vismigratierivier. Het Afsluitdijk Wadden Center vormt de startlocatie voor allerlei activiteiten.

>> College Vismigratierivier

>> Wandelexcursie

>> Zeilexcursie

>> Scholenprogramma

Kijk voor een volledig overzicht in de agenda van It Fryske Gea.

Excursies op aanvraag

De wandelexcursies, zeilexcursies en lezingen in Kornwerderzand zijn ook voor zakelijke en particuliere groepen beschikbaar. Heb je bijzondere wensen? Het is mogelijk een programma op maat te maken voor een optimale natuurbeleving van Kornwerderzand! Neem contact op met de excursiecoördinator van het Afsluitdijk Wadden Center via sales@afsluitdijkwaddencenter.nl of 0515 – 23 82 22 (let op: reserveer minimaal 2 weken van te voren).

Gratis toegang

Het bezoekerscentrum is gratis toegankelijk, reserveren is niet nodig. Vanwege Corona is het centrum tijdelijk gesloten. Er vinden tot september ook geen activiteiten plaats. Ga voor meer informatie naar de website van het Afsluitdijk Wadden Center.