Project steunen

De Waddenvereniging zet zich in op heel veel verschillende thema's. Daarbij krijgen er een aantal extra aandacht in de vorm van de speciale projecten die we gestart zijn. Ook jij kunt er aan bijdragen. Je kunt bijvoorbeeld een donatie doen die voor zo'n project bestemd is. Maar meegaan met een excursie of producten in onze webshop kopen zijn ook manieren om het project te steunen.

Dit zijn de projecten die je kunt steunen:

Elke vis telt!
Vissen zijn een onmisbare schakel in het voedselweb van een gezonde Waddenzee. Maar het gaat niet goed met de visstand in de Waddenzee. De Waddenvereniging is op zoek naar mensen die ons steunen in dé droom: een robuuste Waddenzee waar elke vis telt!
Vrienden van de blije vis!

Heel wat vissoorten leven deels in zee, deels in zoet water, waar ze hun paaigronden hebben. Maar die kunnen ze slecht bereiken doordat er nauwelijks mogelijkheden zijn om van zout naar zoet te zwemmen en andersom. De Waddenvereniging zet zich in voor herstel van zoet-zoutovergangen.