Nieuw: De Krim Natuuravontuur met Wadvogelspel

Weet jij van welke vogels deze pootafdrukken zijn?  In samenwerking met vakantiepark de Krim op Texel heeft de Waddenvereniging het Wadvogelspel ontwikkeld. Kinderen gaan in dit spel op zoek naar vogelsporen en leren met behulp van een app spelenderwijs meer over de kanoetstrandloper, scholekster, kluut, zilvermeeuw en eidereend.

Interactief buitencentrum

Het Wadvogelspel is onderdeel van De Krim Natuuravontuur. Een gloednieuw interactief buitencentrum waar kinderen (en volwassenen) spelenderwijs meer leren over de natuur, het landschap en het eiland Texel.  Zo gaat het over de typische Texelse tuunwallen, helmgras en zeehonden en is er naast het wadvogelspel ook een mini-Sluftervallei te vinden en een klimaattuin.

Hergebruik van materialen

Het Natuuravontuur is ontstaan uit een samenwerking met het SBS6-programma De Grote Tuinverbouwing. In het item Lodewijks Groen Geluk was de ontwikkeling van het Natuuravontuur de afgelopen maanden te volgen. Bij de ontwikkeling speelde duurzaamheid een belangrijk rol: veel materialen zijn hergebruikt, er zijn lokale producten zoals schelpen en hout toegepast en de biodiversiteit wordt gestimuleerd.

Op natuuravontuur?

Het Natuuravontuur is gratis toegankelijk voor iedereen. Meer informatie vind je hier.

Publicatiedatum: 06-07-2020