Activiteiten in tijden van Corona

De rijksoverheid heeft vanwege het coronavirus maatregelen voor heel Nederland ingesteld. De Waddenvereniging kiest ervoor om tot 1 januari excursies, bijeenkomsten en evenementen af te lassen waarbij we anderhalve meter afstand onvoldoende kunnen garanderen. Al vanaf het begin van ons bestaan is het aanbieden van activiteiten onderdeel van ons werk. Mensen kennis laten maken met het waddengebied, de schoonheid én de bedreigingen daarvan, zien we als een kerntaak. Wie van de Wadden houdt, ziet ook het belang van het beschermen van dit unieke en onvervangbare natuurgebied. Dit jaar zul je ons minder tegenkomen op de Wadden. Dat valt ons zwaar, maar we zien geen andere keuze.

Veiligheid en kwaliteit

Bij de Waddenvereniging staat veiligheid en kwaliteit voorop. Beide kunnen we – in deze onzekere tijden – niet voldoende garanderen. De Wadden zijn wildernisnatuur. Omstandigheden kunnen plotseling wijzigen, waardoor het nodig is dat een gids dichterbij je komt dan op anderhalve meter. Dit vinden we voor jou én onze gidsen op dit moment niet verantwoord. Daarnaast kunnen we niet dezelfde ervaring bieden als vóór de coronacrisis. Zo is er tijdens onze excursies veel aandacht voor kleine dieren en planten die in het waddengebied leven. Op afstand zijn die een stuk minder goed te zien.

Zélf op pad (met een beetje begeleiding)

De Waddenvereniging zal zich de komende tijd richten op het ontwikkelen van producten en het organiseren van activiteiten waarbij je als deelnemer geheel of grotendeels zélf het gebied gaat ontdekken. Een voorbeeld is de workshop Werelds fotograferen in Moddergat. Hierbij kunnen we de deelnemers gespreid ontvangen en voorlichting geven. Buiten ben je individueel aan de slag met foto's maken.

Online natuur beleven

Op de website en via de social media kanalen Facebook en Instagram van de Waddenvereniging kun je volop genieten van natuur. We delen regelmatig tips voor leuke doe-activiteiten. Wil je al onze tips en nieuwtjes overzichtelijk in je mail ontvangen?

Publicatiedatum: 02-07-2020