Gezocht: beeldmateriaal containerramp

Het onderzoeksjournalistieke televisieprogramma ZEMBLA brengt in twee afleveringen de gevolgen van de containerramp met de MSC Zoë in beeld. Jij kunt een belangrijke bijdrage leveren aan het programma!

Stuur foto's en filmpjes

De redactie van ZEMBLA is op zoek naar beeldmateriaal van de containerramp. Heb je filmpjes en foto’s gemaakt? Stuur die dan naar dit e-mailadres. Tip; maak voor het verzenden gebruik van Wetransfer.com en vermeld bij je inzending op welke locatie en tijdstip (indien bekend) het materiaal gemaakt is.

Nauwgezette reconstructie

De afleveringen van elk 35 minuten worden uitgezonden in oktober en november. Op dit moment is het filmteam druk bezig om zo nauwgezet mogelijk een reconstructie te maken van wat er gebeurde na de ramp. Hiervoor voeren ze gesprekken met allerlei betrokkenen. Ook de Waddenvereniging komt aan het woord. Onlangs werd directeur Lutz Jacobi geïnterviewd.

ZEMBLA is het langstlopende onderzoeksjournalistieke programma op de Nederlandse televisie. Het programma onderzoekt en controleert misstanden in de samenleving en probeert zaken bloot te leggen die voor het grote publiek verborgen blijven. ZEMBLA is te zien op donderdagavond rond 21.10 uur op NPO 2.

Publicatiedatum: 15-04-2019