Onder zeil van zout naar zoet

In de nieuwe vaarexcursie ‘Onder zeil van zout naar zoet’ van de Waddenvereniging volg je het spoor van de trekvis van werelderfgoed Waddenzee naar het IJsselmeer. Tijdens de dagtocht van Harlingen naar het Afsluitdijk Wadden Center (foto) op Kornwerderzand kom je van alles te weten over de bijzondere onderwaternatuur en het unieke project Vismigratierivier. Onderweg geniet je van de wind in de zeilen en ontdek je het unieke gevoel van zeilen over Werelderfgoed Waddenzee.

Nieuwe vaarexcursie Waddenvereniging naar Kornwerderzand

Vanuit Harlingen vaar je met een historisch zeilschip naar het Afsluitdijk Wadden Center. Onderweg geniet je van de wind in de zeilen en vertelt de gids je alles over de unieke waarden van het Werelderfgoed Waddenzee en de bijzondere onderwaternatuur. Je komt ook alles te weten over trekvissen en het unieke project Vismigratierivier. Een 4 kilometerlange getijdenrivier die gebouwd gaat worden ten westen van Kornwerderzand.

Van zout naar zoet

Net als de trekvis reis je van zout naar zoet water. Het schip passeert daarom de sluis van Kornwerderzand en meert af in het zoete IJsselmeer bij het Afsluitdijk Wadden Center. Daar staat de lunch voor je klaar. Onze waddengids neemt je daarna mee langs de beleefexpositie. En nadat je hebt genoten van het geweldige uitzicht op het dak kies je weer het ruime sop. Via de sluis vaar je weer terug naar de Waddenzee om de dag op gepaste wijze af te sluiten in Harlingen. Zeilervaring is niet vereist. Prijs vanaf €69,50 per persoon. Leden van de Waddenvereniging ontvangen korting.

Programma dagtocht Kornwerderzand*

09.00 uur              aan boord

09.30 uur              vertrek uit Harlingen

12.30 uur              lunch in het Afsluitdijk Wadden Center

13.00 uur              rondleiding expositie

14.30 uur              vertrek Afsluitdijk Wadden Center

+/- 17.00 uur        einde tocht in Harlingen

*) De vertrektijd uit Harlingen en de eindtijd staan vast. De rest van het programma is indicatief en afhankelijk van tij en sluistijden.

Meer informatie en reserveren

Voor de uitvoering van deze vaartochten werkt de Waddenvereniging nauw samen met enkele zeer ervaren wadschippers. Voor meer informatie en boekingen kun je direct contact opnemen met het schip.

Zeilklipper Wilhelmina van Harriet Stalman

Reserveren 26 mei