Vlootdag Harlingen

Op zaterdag 13 april wordt in Harlingen de feestelijke start van het zeilseizoen van de bruine vloot gevierd. Dit jaar zal Lutz Jacobi, directeur van de Waddenvereniging, de Vlootdag openen. De Waddenvereniging is te vinden op het schip de Grootvorst waar we vertellen over de droogvaltochten die we dit seizoen organiseren met de schippers van Historische Zeilvaart Harlingen.

Klippers, schoeners, tjalken

Op de Vlootdag komen aan beide kanten van de Zuiderhaven klippers, schoeners en tjalken te liggen. Je kunt de schepen bezoeken oude ambachten bekijken en meedoen aan workshops en attracties. Het schip de Bonte Piet van Historische Zeilvaart Harlingen wordt omgedoopt tot heuse kinderboot. Hier kunnen kinderen onder leiding van Itty Atema, vrijwilliger bij de Waddenvereniging, de hele dag komen om te knutselen of te kleuren. Geniet van de nautische sfeer op de Bonte markt met live muziek en heerlijk eten. Je kunt ook een stukje meevaren met een van de schepen op het wad. De Vlootdag start om 11.00 uur en duurt tot 17.00 uur.

Tip: Droogvaltocht als uitje

Vanaf 1 mei starten starten de droogvaltochten van Historische Zeilvaart Harlingen in samenwerking met de Waddenvereniging. Met een platbodemschip zeil je naar een zandplaat midden in de Waddenzee. Hier gaat het anker uit en is het wachten op laag water. Dan gaat het trapje buiten het schip en wandelt u met een waddengids van de Waddenvereniging over de bodem van de Waddenzee. Voor zowel volwassenen als kinderen een onvergetelijke dag! Genieten van de ruimte, wijdsheid en rust van de Waddenzee. Kijk voor alle data in de agenda van de Waddenvereniging.

Klik en boek een droogvaltocht

Publicatiedatum: 04-04-2019