Loop mee met de klimaatmars

Zondag 10 maart 2019 | 13:00 - 16:00 uur

De Dam Amsterdam

We gaan de straat op voor een beter klimaat! Dat doen we omdat we een toekomst willen voor een robuust Waddengebied dat tegen een stootje kan. Sluit je je ook aan?

Klimaatverandering

Klimaatverandering is een enorme bedreiging voor het waddengebied. Met de opwarming van de aarde stijgt ook de temperatuur van het zeewater. Daarnaast stijgt de zeespiegel en hebben we steeds meer last van extreem weer. Al deze factoren zorgen ervoor dat het ecologische systeem uit balans raakt. En als we niets doen lopen we het risico dat sommige delen van de Waddenzee binnen 10 a 15 jaar niet meer droogvallen. Kortom: klimaatverandering is slecht nieuws voor het waddengebied.

Heeft het zin?

Ja! Wetenschappers zijn het er over eens: als we alles op alles zetten kunnen we de opwarming van de aarde beperken. Maar dan moet wél iedereen meedoen. Misschien heb jij je huis geïsoleerd, pak je vaker de trein of eet je minder vlees. De overheid en de meest vervuilende bedrijven moeten ook in actie komen. Daarom zijn wij bijvoorbeeld mede-eiser geworden in de klimaatzaak tegen Shell.
Met deze mars willen we de overheid laten zien dat het sneller en beter moet.

Hoe doe je mee?

De klimaatmars wordt georganiseerd door Milieudefensie, de FNV, Greenpeace, DeGoedeZaak, Oxfam Novib en de Woonbond. Wij lopen als Waddenvereniging ook mee. Je hoeft je niet aan te melden. Zien we je daar?