Op ontdekking

Goed nieuws in tijden van corona: de natuur is altijd open. De komende weken deelt de Waddenvereniging tips om buiten op ontdekking te gaan, activiteiten die je thuis kunt doen en interessante wist-je-datjes. Ga je naar buiten, doe dat dan wel verstandig:

• Vermijd drukke plekken

• Houdt altijd minimaal 1,5 meter afstand van elkaar

• Blijf thuis als je griepverschijnselen hebt

Check de website van het RIVM voor het laatste nieuws en richtlijnen. De maatregelen rondom corona kunnen dagelijks veranderen.

Dan nog dit…

Georganiseerde excursies in de natuur gaan voorlopig niet door. De Waddenvereniging heeft alle excursies tot 31 mei 2020 geannuleerd. Gelukkig zijn er ook voldoende mogelijkheden om op eigen houtje de natuur van de Wadden te ontdekken. Neem voldoende eten en drinken voor onderweg mee. Op dit moment zijn alle horecagelegenheden en bezoekerscentra gesloten. Het broedseizoen is sinds 15 maart officieel begonnen. Dat betekent dat sommige delen van natuurgebieden worden afgesloten van bezoekers en op andere plekken honden verplicht aan de lijn moeten.

Elke week delen we tips voor leuke dingen die je thuis of in het waddengebied kunt ontdekken:

Alles over kwallen
Kwallen met lange tentakels, gekleurde kwallen of kwallen met een bijzondere tekening op hun hoed. In de Waddenzee leven verschillende soorten kwallen. Gebruik je fantasie en knutsel je eigen kwal of los het raadsel op.
Zoekkaarten
Trek je laarzen aan voor een wandeling langs het strand of de dijk. Er is veel te ontdekken! Kijk naar de vogels die er voedsel zoeken en misschien zie je wel een krab. Neem deze zoekkaarten mee en ga op ontdekking.
Wadvogelspel
Twee keer per dag vallen de platen van de Waddenzee droog bij eb. Duizenden vogels strijken er neer om hun voedsel te zoeken dat  nu makkelijk bereikbaar is. Met dit spel beleef je zelf hoe het is om te eten tegen de klok.