WADDEN excursie-kit

Bij de Waddenvereniging weten we als geen ander hoe bijzonder het wad is én waar de beste plekken zijn om de waddennatuur te ontdekken. Onze gediplomeerde gidsen nemen jaarlijks duizenden mensen mee het wad op. Helaas kan dat dit jaar niet vanwege de corona-maatregelen. Daar balen we van, want we willen je juist zo graag laten zien hoe bijzonder de Wadden zijn! Daarom hebben onze gidsen nu deze WADDEN excursie-kit samengesteld.

Zélf de natuur van de Wadden ontdekken? Het kan met de WADDEN excursie-kit! Speciaal voor jou hebben we dit pakket samengesteld. Waar kun je het beste vogels spotten? Hoe vang je een krabbetje? Welke schelp heb ik eigenlijk gevonden? Hoe werkt het getij? Je gaat zelf op onderzoek uit om antwoord te krijgen op al deze vragen.

Wat zit er allemaal in de WADDEN excursie-kit?

We hebben de kit gevuld met leuke informatie, proefjes, weetjes en onderzoeken die je zelf kunt uitvoeren. Ook prikkelen we je creativiteit en hebben we een aantal praktische zaken toegevoegd om zelf op onderzoek uit te kunnen gaan. In het pakket vind je:

• Een inhoudsopgave met uitleg hoe je alles kunt gebruiken.
  • Plattegronden van alle Waddeneilanden en -kusten met de beste hotspots om vogels te kijken, krabben te vangen, kwelderplanten te ontdekken en langs het strand en het wad te struinen.
  • Het doe-onderzoek boek 'Wadgids voor kids' boordevol met proefjes, puzzels, knutsels en weetjes.
  • De Wadwaaier met plaatjes en uitleg van alle dieren die je op het wad kunt vinden.
  • Een loepje en krabbenvangset voor nader onderzoek op het wad.
  • Boekje over de Waddenzee met zoekopdrachten die je met de loep kunt doen.
  • Een gave Waddenzee Werelderfgoed poster voor aan de muur.

Voor wie is de WADDEN excursie-kit bedoeld?

We hebben het pakket samengesteld voor kinderen van 6 -12 jaar en hun (groot)ouders. Voor iedereen valt er iets te ontdekken met de WADDEN excursie-kit. Het is natuurlijk het allerleukst om op onderzoek uit te gaan als je in het waddengebied bent, maar de kit is ook goed thuis te gebruiken als voorbereiding op een bezoek aan de Wadden.

Waar te verkrijgen?

De WADDEN excursie-kit is op dit moment te koop in onze webshop en via een aantal verkooppunten in het land.

We hopen de WADDEN excursie-kit snel aan te bieden via meer winkels op de eilanden en aan de vaste wal. Wil je de WADDEN excursie-kit ook aan je gasten of klanten aanbieden? Neem dan contact met ons op.

Meteen bestellen!

De WADDEN excursie-kit kost €22,- en is onder andere te koop in de webshop van de Waddenvereniging.
Leden van de Waddenvereniging ontvangen 20% korting en betalen €18,50.

Bestel jouw WADDEN excursie-kit