Fondsenwerver gezocht

De Waddenvereniging is dé landelijke organisatie die opkomt voor de belangen van het waddengebied. Dat doen we door sterk in te spelen op alle ontwikkelingen die plaatsvinden in het gebied en door zo veel mogelijk mensen bij ons werk te betrekken. De Waddenvereniging is een onafhankelijke vereniging, gevestigd in Harlingen met 40.000 leden en donateurs. Bij de Waddenvereniging werken 20 medewerkers.

De Waddenvereniging is op zoek naar een fondsenwerver particuliere markt (32 uur per week)

Als fondsenwerver particuliere markt ben je verantwoordelijk voor werving én behoud van leden, (eenmalige) donateurs en grote giftgevers. Je hebt een scherp oog voor ontwikkelingen en trends en vertaalt deze praktisch naar kansen. Als fondsenwerver ontwikkel je activiteiten en bewaak je de voortgang en de realisatie van de gestelde doelen. Ook budgetbewaking en managementrapportages horen hierbij. Je analyseert resultaten van activiteiten en vertaalt deze naar nieuwe initiatieven.

Je werkt zowel samen met je marketing & communicatie collega’s, als met de inhoudelijk medewerkers binnen de 4 meerjarige programma’s die de Waddenvereniging heeft. Je werkt strategisch en speelt tegelijkertijd zelf een belangrijke rol in de uitvoering.

Jouw uitdagingen als fondsenwerver particuliere markt:

• Hoe werf je nieuwe leden in een tijd waarin mensen zich steeds minder makkelijk langdurig aan een maatschappelijke organisatie verbinden?
  • Wat zijn de meest kansrijke projecten voor lead generation?
  • Hoe kunnen we leden succesvoller behouden?
  • Het definiëren van een passende geefpiramide voor de Waddenvereniging.

Profiel:

• HBO+ werk- en denkniveau. Marketing kennis op NIMA-B niveau (consumentenmarketing) of vergelijkbaar.
  • Je bent resultaat gedreven, flexibel en energiek, een echte doorpakker. Zelf startend, in staat om te pionieren en op eigen kracht concepten te ontwikkelen en realiseren. Sterk zowel in strategie als in implementatie.
  • Je hebt een onderzoekende en ondernemende mentaliteit.
  • Je kunt op basis van ervaring en “gut-feeling” feilloos de potentie van acties bepalen en vertaalt marktinzichten naar nieuwe succesvolle proposities en resultaten.
  • Cijfermatig inzicht, analytisch vermogen, resultaatgerichtheid en een vlotte pen spreken voor zich. Net als interesse in de wadden, maatschappelijke issues en campagnes.

De Waddenvereniging biedt:

• Een aanstelling voor de duur van een jaar, met de intentie tot verlenging.
  • Afhankelijk van opleiding en ervaring, een bruto maand salaris tussen € 3.474,- en € 4.221 bij een full time aanstelling; 8 % vakantiegeld en reiskostenvergoeding. Er is geen sprake van een cao.
  • Ruime & flexibele arbeidsvoorwaarden.

Nadere informatie en reactie

• Voor meer achtergrondinformatie: www.waddenvereniging.nl of bel Tessa van Bussel, Teamleider Publiek , 0517 – 493 693
  • Stuur voor 1 oktober een sollicitatiebrief met korte motivatie en curriculum vitae naar info@ waddenvereniging.nl, met vermelding: vacature fondsenwerving
  • De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 9 oktober (1e ronde) en 12 en 13 oktober (2e ronde)