Fjoertoer Terschelling 2023

Wandelen langs bakens van vuur en licht || 25 maart

De Fjoertoer is geen gewone wandeltocht, maar een belevenis. Wandelen over het prachtige eiland Terschelling in de nachtelijke duisternis, met onderweg tal van prachtige vuur- en lichtobjecten en een feestelijke finish bij de Brandaris. Dat is de Fjoertoer Terschelling, die in 2023 toe is aan de 15e editie. De Fjoertoer heeft twee uitdagende afstanden van 22,5 of 17 kilometer, die grotendeels in het donker worden afgelegd. Kenmerkend voor meedoen aan de Fjoertoer is het petje-met-lampje, het rugzakje, de stempelkaart en de herinneringsspeld.

Wandelen langs bakens van vuur en licht op zaterdag 25 maart

De start van alle afstanden is in Midsland, mooi centraal gelegen op het eiland. Het laatste gedeelte van de Fjoertoer voert over het strand en daarna over de Longway terug naar West. Onderweg kom je ogen en oren tekort. Zo kon je de afgelopen edities genieten van luchtacrobaten, een feeëriek uitgelicht bos, een compleet orkest hoog in de bomen, gezongen theater, sprookjesachtige vliegers, een bewegend koopvaardijschip en een vuurspuwende draak.

Aan het einde van de tocht wacht er een sfeervolle ontvangst in West. Het dorp is prachtig versierd met allerlei lichtjes en lichteffecten, de Brandaris is prachtig uitgelicht en in de Torenstraat wordt voor jou – en al die andere deelnemers – de rode loper uitgerold. Ook is de horeca nog open om na te kunnen genieten van deze unieke ervaring. En je hoeft je niet te haasten, want er staan nog tot diep in de nacht bussen klaar om je terug te brengen naar je verblijf. Na afloop terug naar de wal gaan is immers niet mogelijk, omdat er tegen die tijd geen (veer)boten meer varen naar Harlingen. Bovendien is het juist de bedoeling dat alle deelnemers aan de Fjoertoer er een gezellig Terschelling-weekend van maken.

Extra programma voor deelnemers

De Waddenvereniging gaat op vrijdagavond 24 maart een presentatie en duisternis wandeling houden voor een select gezelschap. Binnenkort meer informatie.

Lid van de Waddenvereniging? 20% korting

Er zijn 200 deelnametickets met 20% korting beschikbaar voor de leden van de Waddenvereniging. Bestel daarom vandaag nog jouw tickets voor een onvergetelijke wandeltocht. Je maakt de oversteek naar het Waddeneiland Terschelling met Rederij Doeksen en kunt onder andere via de VVV Terschelling een accommodatie boeken voor een heerlijk weekendje weg.

Eerst lid worden van de Waddenvereniging? Meld je dan hier aan.

Tickets Fjoertoer met 20% korting bestellen