Nalatenschap regelen

Wat geeft u door aan volgende generaties?

Allemaal willen we dat ook volgende generaties hun eigen voetsporen kunnen nalaten in het unieke waddengebied. Om daaraan bij te dragen, kunt u de Waddenvereniging in uw testament zetten.

Hoe werkt het?

Het is mogelijk om de Waddenvereniging bij testament te benoemen tot (mede)erfgenaam, dit wordt ook wel erfstelling genoemd. U kunt ook overwegen om de Waddenvereniging als legataris aan te wijzen. Bij een legaat omschrijft u in uw testament precies welk deel van uw bezittingen aan de Waddenvereniging worden nagelaten. Voor het opmaken van een testament is de notaris nodig. Dit kan uw eigen notaris zijn of de huisnotaris van de Waddenvereniging. Op de website van de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie vindt u nuttige informatie over notarissen bij u in de buurt.

Voorbereiding

Als u goed voorbereid naar de notaris gaat, kunt u kosten besparen. De Waddenvereniging heeft een aantal praktische zaken voor u op een rij gezet over nalaten in het algemeen en in het bijzonder aan de Waddenvereniging (statutaire naam: Landelijke Vereniging tot Behoud van de Waddenzee, Droogstraat 3, 8861 SR, Harlingen. Inschrijfnummer KvK: 40000475).

Download brochure nalatenschappen

Persoonlijk contact

Wilt u weten wat uw nalatenschap voor het waddengebied kan betekenen? Heeft u vragen over het opnemen van de Waddenvereniging in uw testament, of wilt u hierover geheel vrijblijvend van gedachten wisselen? We nemen graag de tijd om met u over uw wensen te praten. Belangrijk is dat u zich prettig voelt bij uw keuzes en er volledig achter staat.

• Mevr. Fints Mollema / Dhr. René Jellema
  • Telefoonnummer 0517 493 693
  • Of stuur ons een mail met uw vragen

Aanvraagformulier brochure: