Nalatenschap regelen

Wat geeft u door aan volgende generaties?

Wat we in het verleden hebben bereikt en in de toekomst willen bereiken, was nooit mogelijk geweest zonder de steun van al die mensen die de Wadden in hun hart hebben gesloten. Hun betrokkenheid en giften maken het verschil. Allemaal willen ze dat ook volgende generaties hun eigen voetsporen kunnen nalaten in het unieke waddengebied. Om daaraan bij te dragen, kunt u de Waddenvereniging in uw testament zetten.

Hoe werkt het?

Het is mogelijk om de Waddenvereniging bij testament te benoemen tot (mede)erfgenaam, dit wordt ook wel erfstelling genoemd. U kunt ook overwegen om de Waddenvereniging als legataris aan te wijzen. Bij een legaat omschrijft u in uw testament precies welk deel van uw bezittingen aan de Waddenvereniging worden nagelaten. Voor het opmaken van een testament is de notaris nodig. Dit kan uw eigen notaris zijn of de huisnotaris van de Waddenvereniging. Op de website van de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie vindt u nuttige informatie over notarissen bij u in de buurt.

We nemen de tijd voor uw vragen

Wilt u weten wat uw nalatenschap voor het waddengebied kan betekenen? Heeft u vragen over het opnemen van de Waddenvereniging in uw testament, of wilt u hierover geheel vrijblijvend van gedachten wisselen? We nemen graag de tijd om met u over uw wensen te praten. Belangrijk is dat u zich prettig voelt bij uw keuzes en er volledig achter staat.

U kunt contact opnemen met:

• dhr. René Jellema, telefoonnummer 0517 493 693 of stuur een mail met uw vragen
  • mevr. Fints Mollema, telefoonnummer 0517 493 693 of stuur een mail met uw vragen