Dag van het Wad 2019

10 jaar Waddenzee Werelderfgoed!

Beleef op zaterdag 29 en zondag 30 juni 2019 de Dag van het Wad. Dit weekend vieren we met verschillende activiteiten dat de Waddenzee sinds 2009 Werelderfgoed is. De Waddenvereniging organiseert samen met ondernemers en vrijwilligers op vier locaties  activiteiten. Het waddengebied is één van de laats overgebleven natuurgebieden waar je nog echte wildernis kunt ervaren. Weer, wind en water hebben er vrij spel. Een dynamisch gebied dat met elk getij veranderd. Om die reden staat het waddengebied – als enige natuurgebied in Nederland – op de UNESCO Werelderfgoedlijst. Wereldwijd wordt de Waddenzee daarmee erkend als uniek en onvervangbaar.

Onderstaande activiteiten zijn tijdens de Dag van het Wad 2019 gratis toegankelijk.

Download hier de flyer met een overzicht van alle activiteiten in Noord-Holland, Friesland en Groningen.

Den Helder

Ook bij Den Helder kun je het wad verkennen. Kom langs en stap op het slik, ontdek wat er allemaal groeit en leeft op en onder het slik. In natuureducatiecentrum 't Kuitje bekijken we de vangsten en bewonderen de vissen in het aquarium.

Kornwerderzand
Holwerd
De Waddenvereniging heeft sinds kort een eigen vogelkijkhut. De Kees Wevers wadpost staat op een fraaie plek op de kwelder bij Holwerd en nodigt uit voor een mooie wandeling langs kleurige bloemenvelden, dijken en slik.
Noordpolderzijl
Andere activiteiten