Wist je dat?
De Waddenzee staat in het rijtje van de Kilamanjaro, het Great Barrier Reef en de Grand Canyon. Niet zo bekend, wel net zo belangrijk.
Ondernemend op het wad

In dit filmpje legt werelderfgoedgids Lian Zigterman uit waarom en hoe we de werelderfgoedweken houden.

Werelderfgoed excursies

De Waddenvereniging bestaat al meer dan 50 jaar. Hoogtepunt in het werk van de Waddenvereniging is de benoeming door Unesco van de Duitse en Nederlandse Waddenzee als Werelderfgoed in 2009. In 2014 ook gecomplementeerd met het Deense deel. De Waddenzee is het enige natuurgebied in Nederland dat deze bijzondere status draagt. Wat de Wadden zo uniek maken, ervaar je het beste tijdens een bezoek aan het gebied.

Werelderfgoedweken

Sinds 2013 organiseren wij de werelderfgoedweken. Deze exclusieve excursies rond het thema Werelderfgoed Waddenzee bieden we aan samen met betrokken ondernemers uit het gebied. Hiermee willen we door het gebruiken van de werelderfgoedstatus een positieve impuls geven aan de natuurbeleving en de lokale economie.

Ook in 2019 zullen we weer een aantal exclusieve activiteiten organiseren. Deze zijn te boeken via de website van de werelderfgoedweken.