Kaart

Dijkmagazijn 't Kuitje, Oostoeverweg 80, Den Helder.

Buiten
Binnen

Excursies op Balgzand

Natuurinformatiecentrum ´t Kuitje vind je aan de Oostoeverdijk in Den Helder bij het Balgzand. Het centrum wordt gerund door vrijwilligers van de Waddenvereniging en Landschap Noord-Holland.

Klas op het wad

Basisscholen zijn van half april tot half oktober van harte welkom in het informatiecentrum. Er is keuze uit verschillende programma’s. In alle gevallen nemen we de leerlingen mee het wad op en laten we ze kennismaken met de planten en dieren die op en in het wad voorkomen. In het slik gaan we op zoek naar wadpieren en kokkels. Een bijzonder ervaring! Na de excursie worden de vondsten bekeken onder de microscoop. De kinderen kunnen helpen de krabben en bijzondere vissen in de diverse aquaria te voeren. Een spannend en leerzaam uitstapje voor alle groepen. Per leerling rekenen wij een bedrag van € 3,50, begeleiders hoeven geen bijdrage te betalen.

Open dag

’t Kuitje organiseert regelmatig open dagen, wadexcursies bij laagwater en vogelkijk excursies op het droge wad bij hoogwater. Kijk voor actuele data en meer informatie over de verschillende activiteiten op de website van ’t Kuitje
Deelname aan de excursie kost € 5,00 voor volwassenen, kinderen t/m 12 jaar € 3,50. De toegang tot 't Kuitje is gratis.

Route

Natuurinformatiecentrum ’t Kuitje is niet bereikbaar met het openbaar vervoer.

Vanaf Den Oever bij kruising met stoplichten voor de brug over Noordhollands kanaal en de N9 (Alkmaar-Den Helder) rechts af (afslag: Oostoever/Marine Complex/Nieuwe Haven). Laatste weg (ca. 50 mtr) voor de marine poort rechts af. Aan einde weg ligt het dijkmagazijn.

Vanaf Alkmaar komende over de N9 (Alkmaar-Den Helder): voor Den Helder afslag nemen naar Den Oever-Leeuwarden (N99). Direkt na de brug over het Noordhollands kanaal bij stoplichten links af (afslag Oostoever/Marine Complex/Nieuwe Haven). Laatste weg (ca. 50 mtr) voor de marine poort rechts af. Aan einde weg ligt het dijkmagazijn.