Kinderstranddag Texel

Routebeschrijving:
De startlocatie is bij kaap Noord,
bij de toegang naar het strand.

Het strand is misschien wel de drukst bezochte plek op het eiland. Hier valt van alles te onderzoeken en te ontdekken. Speciaal voor avontuurlijke kinderen tussen de 6 en 10 jaar oud biedt de Waddenvereniging een drie uur durende expeditie aan naar dit grote en uitgestrekte natuurgebied.

Auch auf Deutsch! Falls Ihr nicht online bezahlen könnt, ruft uns einfach an: +31 6 300 888 91. Kinderstrandtag Info Deutsch.pdf (PDF, 537KB)

Wanneer:

Woensdag 17 augustus om 10:00-13.00 uur.

Verzamelpunt:

Strandopgang bij paviljoen Kaap Noord, Volharding 4, Texel.

Duur:  3 uur
Deelnemers: 20
Kosten:

€ 10,00 per persoon
Ben je lid van de Waddenvereniging?
€ 8,-

Wat neem ik mee:

Neem een lunchpakketje, zonnebrand, warme kleren en eventueel kleding dat nat mag worden mee! Graag 15 minuten voor aanvang aanwezig zijn.

Bijzonderheden:

De kinderstranddag is alleen voor kinderen (sorry ouders). De activiteiten die we aanbieden, passen we aan op het weer en getij. Elke kinderstranddag is daardoor weer nét even anders, maar altijd een mix van leuk en leerzaam.

Wat ga je doen:

Eilandgangers weten: het weer en de natuuromstandigheden op de Wadden zijn heel veranderlijk en lastig te voorspellen. De gidsen van de Waddenvereniging passen het programma daarop aan. Het blijft dus altijd een verrassing wat je precies gaat doen. Voorbeelden van activiteiten zijn: schatgraven, jutten of vissen met een groot sleepnet. Daarnaast doen we spellen, vertellen we sterke verhalen en is er genoeg tijd om tussendoor lekker te chillen. Enthousiaste gidsen van de Waddenvereniging begeleiden de dag en laten al spelenderwijs zien hoe mooi en bijzonder de natuur is.

Leeftijd:

Vanaf 6 t/m 10 jaar.

Weer of geen weer:

De activiteit gaat door bij elk weertype, behalve als het extreem is. We hebben diverse passende ideeën voor elk weer.

Overige vragen:

FAQ excursie Texel