Wadexcursie Texel

Routebeschrijving:
De startlocatie is bij het
monument "De Schicht", aan
de Lancasterdijk bij De
Cocksdorp.

Durf jij een wadpier vast te houden? Heb je ooit zeesla geproefd? Weet jij waarom de wadbodem naar zwavel en ijzer ruikt? Je voelt, ruikt en proeft de Wadden tijdens een wadexcursie van de Waddenvereniging. Gidsen nemen je mee over de bodem van de Waddenzee. We laten ons verrassen door wat we tegenkomen. Daarmee is geen wadexcursie hetzelfde. Ga mee op ontdekkingsreis en ervaar al het moois van Waddenzee Werelderfgoed!

Auch auf Deutsch! Falls Ihr nicht online bezahlen könnt, ruft uns einfach an: +31 6 300 888 91.
Wattenexkursion Info Deutsch.pdf (PDF, 462KB)

Wanneer:

Zondag 17 juli 2022, 17:15-19:15

Vertrekpunt:

De Cocksdorp, Texel

Duur:  2 uur
Deelnemers: 45
Kosten:

€ 13,75 per persoon
Ben je lid van de Waddenvereniging?
€ 11,-
Kinderen t/m 12 jaar: €9,25

Eten en drinken:

Neem een flesje water mee, zeker bij warm weer.

Kleding:

Warme, winddichte (boven)kleding, korte broek of legging.

Geen blote voeten, sandalen of laarzen! Draag goed schoeisel dat strak zit, helemaal dicht is en vies mag worden (gympen/surfschoenen). Je kunt wadloopschoenen huren voor € 1,- per paar. De huur voor de schoentjes moet apart worden afgerekend (contant/pin) voor aanvang van de excursie op de dijk.
Bij zonnig weer een petje en zonnebril mee, denk bovendien aan zonnebrandcrème.

Bijzonderheden:

De wadexcursie van de Waddenvereniging is een laagdrempelige kennismaking met het wadlopen. We leggen geen grote afstanden af en staan regelmatig even stil bij een plant of dier. Daarmee is deze activiteit zeer geschikt voor gezinnen.

Wat ga je doen:

We dagen je uit om het wad te komen ontdekken met al je zintuigen. Tijdens een wandeling stoppen we op verschillende plekken. Net waar we iets bijzonders tegenkomen. Een enthousiaste gids van de Waddenvereniging geeft uitleg over het wad, het getij en alle planten- en dieren die er leven. Wedden dat je na deze excursie heel anders naar de Waddenzee kijkt?

Leeftijd: Vanaf 7 jaar

Weer of geen weer: De excursie gaat door bij elk weertype, behalve bij onweer of extreme mist.
Overige vragen: FAQ excursie Texel