Dauwexcursie Terschelling

Routebeschrijving:
De startlocatie is aan het
eind van de Westerboutenweg
ten zuiden van Formerum

De natuur is ’s ochtends misschien wel op haar mooist. Daarom biedt de Waddenvereniging in de zomer deze speciale dauwexcursie aan. Met een gids van de Waddenvereniging wandel je over het wad de dag in. Een intense beleving van de rust en stilte waar de Wadden bekend om staan. Tegelijkertijd een overdonderend kleuren- en geluidenspektakel van natuur die zich weinig lijkt aan te trekken van dag en nacht, maar leeft op het ritme van het getij.

Wanneer:

Maandag 15 augustus 2022, 06:00-08:00

Vertrekpunt:

Formerum, Terschelling

Duur:  2 uur
Deelnemers: 45
Kosten:

€ 16,75 per persoon
Ben je lid van de Waddenvereniging?
€ 13,40,-
Kinderen t/m 12 jaar: €12,25

Eten en drinken:

Neem een flesje water mee en eventueel een snackje.

Kleding:

Warme, winddichte (boven)kleding, korte broek of legging.

Geen blote voeten, sandalen of laarzen! Draag goed schoeisel dat strak zit, helemaal dicht is en vies mag worden (gympen/surfschoenen). Je kunt wadloopschoenen huren voor € 1,- per paar. Wil je hier gebruik van maken, bel dan van tevoren met de wadgidsen op nummer 06-30 22 84 43. De huur voor de schoentjes moet apart worden afgerekend (contant/pin) voor aanvang van de excursie op de dijk.
Bij zonnig weer een petje en zonnebril mee, denk bovendien aan zonnebrandcrème.

Graag 15 minuten voor aanvang aanwezig zijn.

Bijzonderheden:

Om te kunnen wadlopen, moet het laagwater zijn. In de zomer gebeurt het een paar keer dat het getij precies gelijk valt met de zonsopkomst. Mis het niet! Beleef een paar magische uren op het wad met een gids van de Waddenvereniging. Gegarandeerd het vroege opstaan in je vakantie waard.

Wat ga je doen:

We dagen je uit om het wad te komen ontdekken met al je zintuigen. Tijdens een wandeling stoppen we op verschillende plekken. Net waar we iets bijzonders tegenkomen. Een enthousiaste gids van de Waddenvereniging geeft uitleg over het wad, het getij en alle planten- en dieren die er leven. Dat alles tegen de achtergrond van een opkomende zon. Achteraf genieten we samen van een hapje en drankje op de dijk.

Leeftijd: Vanaf 7 jaar

Weer of geen weer: De excursie gaat door bij elk weertype, behalve bij onweer of extreme mist.

Overige vragen: FAQ excursie Terschelling