Wadproeverij Terschelling

Routebeschrijving:
Startpunt is bij de Ans, ter
hoogte van Formerum op de dijk.
Afslag richting dijk, gelijk na
loonbedrijf Trip/Hek,
Oosterboutenweg.

Proef het eiland met deze wadlooptocht om van te watertanden! De eilander chefkok Flang Cupido werkt in zijn keuken hoofdzakelijk met ingrediënten uit de Terschellinger natuur, waarbij de nadruk ligt op plantaardig eten. Hij neemt je mee langs zilte planten, schelpdieren, wieren en andere eetbare streekproducten. Wadgidsen van de Waddenvereniging hebben de beste en grappigste verhalen over alles wat groeit en bloeit op het wad. Samen geven ze een bijzonder voorproefje van ons eigen UNESCO Waddenzee Werelderfgoed.

Wanneer:

Dinsdag 16 augustus 2022, 19:30-22:00

Verzamelpunt:

Startpunt is bij de Ans, ter hoogte van Formerum op de dijk. Afslag richting dijk, gelijk na loonbedrijf Trip/Hek, Oosterboutenweg.

Duur:  2,5 uur
Deelnemers: 20
Kosten:

€ 26,50 per persoon
Ben je lid van de Waddenvereniging?
Kinderen 5 t/m 11 jaar: € 15,-

Wat neem ik mee:

Warme, winddichte (boven)kleding, korte broek of legging.

Geen blote voeten, sandalen of laarzen! Draag goed schoeisel dat strak zit, helemaal dicht is en vies mag worden (gympen/surfschoenen). Je kunt wadloopschoenen huren voor € 1,- per paar. Wil je hier gebruik van maken, bel dan van tevoren met de wadgidsen op nummer 06-30 22 84 43. De huur voor de schoentjes moet apart worden afgerekend (contant/pin) voor aanvang van de excursie op de dijk.
Bij zonnig weer een petje en zonnebril mee, denk bovendien aan zonnebrandcrème.

Graag 15 minuten voor aanvang aanwezig zijn.

Bijzonderheden:

Deze wadlooptocht is inclusief een proeverij op de dijk van een verse, zelf geraapte oester en brood met zeewiertapenade.

Wat ga je doen:

Steeds meer mensen kiezen ervoor om te koken met streekproducten. Voedsel van dichtbij belast het milieu doorgaans minder, doordat er minder transportkilometers gemaakt hoeven te worden. Tijdens deze wadlooptocht maak je kennis met de streekproducten van het waddengebied. De verhalen van de Waddenvereniging bij elke soort die je onderweg tegenkomt maken je bewust van het vernuft en de veerkrachtigheid van de dieren en planten die onder steeds veranderende omstandigheden in de Waddenzee weten te overleven. Het is een van de redenen waarom de Waddenzee als enige natuurgebied in Nederland op de UNESCO werelderfgoedlijst staat.

Leeftijd:

Vanaf 5 jaar

Weer of geen weer:

De activiteit gaat door bij elk weertype, behalve bij onweer of extreme mist.

Overige vragen:

FAQ excursie Terschelling