Avondexcursie Terschelling

Routebeschrijving:
De startlocatie is aan het
eind van de Westerboutenweg
ten zuiden van Formerum

Goudgeel, pastelroze, knalrood, donkerpaars, diepblauw en alle kleuren daar tussenin. Nergens kun je het voortdurende veranderende licht tijdens het vallen van de avond zo goed bekijken als boven het vlakke en uitgestrekte wad. Laat je door een gids van de Waddenvereniging meevoeren naar de het randje van de dag. Een spektakelstuk van kleur, lucht, licht en weerspiegeling.

Wanneer:

Maandag 18 juli 2022, 20:00-22:00

Vertrekpunt:

Formerum, Terschelling

Duur:  2 uur
Deelnemers: 45
Kosten:

€ 16,75 per persoon
Ben je lid van de Waddenvereniging?
€ 13,40-
Kinderen t/m 12 jaar: €12,25
Graag 15 minuten voor aanvang aanwezig zijn.

Eten en drinken:

Neem een flesje water mee, zeker bij warm weer.

Kleding:

Warme, winddichte (boven)kleding, korte broek of legging.

Geen blote voeten, sandalen of laarzen! Draag goed schoeisel dat strak zit, helemaal dicht is en vies mag worden (gympen/surfschoenen). Je kunt wadloopschoenen huren voor € 1,- per paar. De huur voor de schoentjes moet apart worden afgerekend (contant/pin) voor aanvang van de excursie op de dijk.

Bijzonderheden:

Om te kunnen wadlopen, moet het laagwater zijn. In de zomer gebeurt het een paar keer dat het getij precies gelijk valt met de zonsondergang. Mis het niet! Beleef een paar magische uren op het wad met een gids van de Waddenvereniging. Ultiem genieten voor fotograferende vakantiegangers.

Wat ga je doen:

We dagen je uit om het wad te komen ontdekken met al je zintuigen. Tijdens een wandeling stoppen we op verschillende plekken. Maar net waar we iets bijzonders tegenkomen. Een enthousiaste gids van de Waddenvereniging geeft uitleg over het wad, het getij en alle planten- en dieren die er leven. Dat alles tegen de achtergrond van een ondergaande zon. Achteraf is er een momentje voor een hapje en een drankje op de dijk.

Leeftijd: Vanaf 7 jaar

Weer of geen weer: De excursie gaat door bij elk weertype, behalve bij onweer of extreme mist.

Vragen: FAQ excursie Terschelling