Schemer-Stiltetocht Pinkegat

Routebeschrijving:
De parkeerplaats is in de
bocht van de Nesserwei en de
Wierumerwei, naast Wierumweg 16,
Nes

Tijdens deze wadlooptocht loop je de ondergaande zon tegemoet en is het genieten met je oren: de stroming van het water, het pruttelen van het wad en overvliegende vogels. Met een kleine groep wandel je - in stilte! - vanuit het Friese plaatsje Wierum naar het Pinkegat. Een afwisselend gebied met zandplaten, prielen en geulen tussen Ameland en Engelsmanplaat. Een ervaren wadloopgids kent dit gebied op zijn duimpje en samen met onze Werelderfgoedgids lopen we met een kleine groep gasten in een mooi deel van het waddengebied.

Wanneer:

Woensdag 17 augustus, 19:00-22:00u

Vertrekpunt:

Wierum

Duur:  4 uur

Deelnemers: 10

Kosten:

€ 27,00 per persoon

Ben je lid van de Waddenvereniging?

Eten en drinken:

Neem voldoende drinken mee en eventueel een snack.

Wat ga je doen:

Met een kleine groep wadlopen naar het Pinkegat. We lopen richting de schemer en dan ervaar je het wad op z'n mooist. Een ervaren Wadloopgids kent dit gebied op zijn duimpje. Samen met onze Werelderfgoedgids lopen we met een klein groepje in een mooi deel van het Waddengebied en genieten van het gepruttel van het wad, de rust en de ondergaande zon.

We steken geulen over en spotten misschien wel zeehonden. Langzaam gaat de dag over in schemer. De wadloopgids samen met de Werelderfgoedgids nemen de tijd voor alles wat we tegenkomen tijdens deze unieke wandeltocht.

Programma:

18:45u
19:00u

22:00u

Verzamelen op de parkeerplaats
Vertrek richting wad
Terug op de dijk en voeten spoelen