Jut Safari (gezinstocht)

Routebeschrijving:
Hotel de Walvisvaarder
Lies 23 8895 KP Lies (Terschelling)

Samen met Eco Safari Terschelling bieden wij de jut safari aan; een combinatie van natuurbeleving en actief de handen uit de mouwen steken.

De jut safari's zijn onderdeel van het project jut. Samen met lokale ondernemers, vrijwilligers- en natuurorganisaties streven wij naar een afvalvrije Terschellinger kustlijn.

Voertuig 1  (6 zitplaatsen)                     Voertuig 2  (6 zitplaatsen)                   Voertuig 3  (3 zitplaatsen)

Een voertuig met 6 zitplaatsen is vanwege de RIVM-maatregelen momenteel geschikt voor 4 volwassenen of voor een gezin met kinderen.

Wanneer:

Vrijdag 27 augustus 2021, 7:30 - 10:30 uur

Vertrekpunt: Lies
Duur: 3 tot 3,5 uur

Deelnemers:

Minimaal 4, maximaal 15

Kosten:

Kinderen (3-12 jaar): € 22,50

Vanaf 13 jaar: € 35,-

Ben je lid van de Waddenvereniging?
€ 28,- per persoon (20% korting)

Eten en drinken:

Niet inbegrepen. Zorg zelf voor voldoende eten en drinken voor onderweg.

Bijzonderheden:

Ontdek de Terschellinger wildernis en jut mee voor een schone kust!

Wat ga je doen:

In de vroege ochtend of tegen avondschemer beleef je de natuur op haar hoogtepunt. Dieren laten zich vanuit de fluisterstille elektrische terreinwagens ongestoord bekijken. Om die reden heeft Staatsbosbeheer toestemming gegeven om door ongerepte gebieden te rijden. Zo beleef je tijdens de jut safari natuur waar nauwelijks mensen komen. Een unieke ervaring.

Jutten

De route van de jut safari wordt per keer afgestemd op de locatie waar op dat moment het meeste afval ligt. Zo jut je mee voor een schone kust op de plek waar dat het hardst nodig is. Uiteraard wordt rekening gehouden met kwetsbare gebieden en periodes. Tijdens het jutten is er aandacht voor het probleem van plastic soup en staan we ook stil bij bijzondere natuurvondsten.

Zelf rijden

Je bestuurt zelf een elektrische terreinwagen. Hierover krijg je vooraf uitleg. Een gids rijdt (in een aparte wagen) met je mee, wijst je de weg naar de mooiste plekken in de natuur en heeft bij alle dieren die je onderweg tegenkomt een verhaal. Let op! Dieren kunnen schrikken van felgekleurde kleding. Houd daar rekening mee. Kleed je daarnaast warm en weerbesteding aan. De wagens zijn open. Tijdens de rit zit je stil en koel je snel af.

Ontdek de Terschellinger wildernis en jut mee voor een schone kust!

Tijdens de tocht wordt er uiteraard gehandeld naar de RIVM-richtlijnen.

Indien je in het bezit bent van een autorijbewijs mag je het voertuig zelf besturen.

Programma:
07:30 uur

07:45-08:30uur

08:30-10:00uur

10:00-10:30uur

Ontvangst

Safari

Jutten

Safari

Bovengenoemde tijden zijn bij benadering.