Dag van het Wad - Een Etmaal op de Waddenzee

zeilschip 'de Ideaal'
Zuiderhaven, westzijde
thv huisnr 100

Een heel bijzonder etmaal op de Waddenzee! Op zaterdag 26 juni vieren we de 12e verjaardag van Werelderfgoed Waddenzee. Een hele bijzondere zee, uniek op de wereld en thuis van talloze planten en dieren. Maak het mee en stap aan boord van de 'Ideaal'. Het schip is helemaal klaar en ingericht om gasten 'Coronaproof' een onbezorgde trip te laten genieten!

Wanneer:

Zaterdag 26 juni 12:00u

Vertrekpunt:

Harlingen

Duur: 24 uur

Deelnemers: 15

Kosten:

€ 180,- per persoon

Ben je lid van de Waddenvereniging?
€ 144,- per persoon

Eten en drinken:

Catering is inclusief, er wordt goed voor je gezorgd!

Wat ga je doen:

Na het inschepen volgt een korte uitleg van de schipper en de maat. Deelnemers worden altijd gevraagd te helpen met het hijsen van de zeilen dus je kunt meteen aan de bak! Heerlijk zeilen over de Waddenzee, genieten van de weidsheid, even luieren aan dek, het kan allemaal. De Werelderfgoedgids van de Waddenvereniging vaart mee en zal op verschillende momenten uitleg geven over de bijzonderheden van Werelderfgoed Waddenzee. Als het schip is drooggevallen kan er, eenmaal donker, genoten worden van de Nacht van het Wad! De Waddenzee is de donkerste plek van Nederland en hopelijk is het helder zodat we veel sterren kunnen zien. Ook daar weet onze gids weer het nodige over te vertellen. In de vroege ochtend kunnen we de wadplaat op. Tijdens het ochtendgloren is het wad op z'n mooist. Misschien een korte nacht, maar een lange relaxte dag op het water maken deze tocht een uniek avontuur.

Programma:

zondag 12:00

Inschepen a/b de 'Ideaal' en uitleg schip en tocht

Vertrek

Terug in de haven van Harlingen