Jeugddag

Natuurinformatiecentrum 't Kuitje
Oostoeverweg 80
Den Helder

Samen met onze gidsen ga je op ontdekkingstocht over het wad. In de onderzoeksruimte doe je proefjes en opdrachten, waardoor je het waddengebied nog beter leert kennen.

In verband met het coronavirus hebben wij onze publieksactiviteiten tot 1 september geannuleerd. Hier lees je er meer over.

Wanneer:

Zaterdag 4 juli 2020, 12:30 - 16:30 uur

Vertrekpunt:

Natuurinformatiecentrum 't Kuitje, Den Helder

Duur: 4 uur
Deelnemers: Jeugdleden van 8 tot 18 jaar, je mag een vriendje of vriendinnetje meenemen

Kosten:

€ 0,- per persoon, alleen voor jeugdleden (+ vriendje/vriendinnetje).

Ben je nog geen jeugdlid van de Waddenvereniging maar wil je deze middag niet missen, meld je dan aan als jeugdlid.

Eten en drinken:

Ranja en wat lekkers (koffie/thee voor ouders)

Bijzonderheden:

Ga mee het wad op en doe onderzoekjes als een echte bioloog!

Wat ga je doen:

Samen met onze gidsen ga je op ontdekkingstocht over het wad, je gaat zelf garnalen en kwallen vangen en we graven in de bodem op zoek naar pieren. In de onderzoeksruimte van natuurinformatiecentrum 't Kuitje doe je proefjes en opdrachten, waardoor je het waddengebied nog beter leert kennen. Je mag een vriendje/vriendinnetje meenemen dat geen lid is.

Het is verstandig oude kleren aan te doen en oude veterschoenen te dragen. Tijdens de ontdekkingstocht word je vies! Neem een set schone kleding, schoenen en een handdoek mee. Denk ook aan zonnebrand en een petje als het warm is, of regenkleding als er slecht weer voorspeld wordt.

Je ouders zijn natuurlijk welkom om mee te kijken. Ze mogen je ook brengen en later weer ophalen terwijl jij het wad onderzoekt.

Programma:
12:30 uur

12:45 uur

13:30 uur

15:15 uur
16:10 uur

16:30 uur

Ontvangst met ranja (koffie/thee) en wat lekkers, uitleg van het programma

Kijkje in het natuurinformatiecentrum

Ontdekkingstocht over het wad (onder leiding van gidsen van de Waddenvereniging)

Onderzoekjes en proefjes doen

Aandenken aan de dag maken