Nachttocht Ameland

Holwerd Car Park
Grandyk 3
9151AE Holwerd

Een ervaring om nooit te vergeten; een nachtelijke wadlooptocht naar Ameland.

Onder leiding van gidsen van De Vrije Wadlopers maken we de oversteek van Holwerd naar het Oerd op Ameland. De Werelderfgoedgids zal vertellen over de bijzonderheden van Werelderfgoed Waddenzee. Ook zullen er momenten van stilte zijn om optimaal te kunnen genieten van de duisternis.

Wanneer:

Zaterdag 6 juni 2020, 2:15 - 7:30 uur

Vertrekpunt:

Holwerd

Duur: 5,25 uur
Deelnemers: 20

Kosten:

€ 45,- per persoon

Ben je lid van de Waddenvereniging?
€ 36,- per persoon (20% korting)

Eten en drinken:

Zorg zelf voor voldoende eten en drinken voor onderweg.

Bijzonderheden:

Deze unieke tocht is zeer afhankelijk van weer, wind en getij. De prijs is inclusief ticket voor de veerboot terug, exclusief parkeerkosten (€5 per dag). Wadloopervaring is een vereiste.

Wat ga je doen:

Genieten van de stilte, die alleen doorbroken wordt door je eigen voetstappen en geluiden van vogels en andere wadbewoners. Midden in de nacht (van vrijdag 5 op zaterdag 6 juni) maken we de oversteek van Holwerd naar Ameland. Zonder zaklampen lopen we over het Wad voor de ultieme belevenis in het duister. Terwijl het langzaam licht wordt en de natuur tot leven komt is het puur genieten! Een spectaculaire wandeling voor de sportieve natuurliefhebber.

De tocht wordt begeleid door gediplomeerde en ervaren gidsen van De Vrije Wadlopers. Desondanks is het belangrijk dat je enige wadloopervaring hebt, voor je aan deze oversteek begint. Een speciaal opgeleide Werelderfgoedgids van de Waddenvereniging geeft, tijdens de korte pauzes onderweg en bij aankomst op het eiland, uitleg over het gebied en de Waddenzee als natuurlijk Werelderfoed. Een unieke ervaring dus!

Na de wadlooptocht kun je de rest van de dag vrij besteden op Ameland en op de door jou gewenste tijd de veerboot terug naar Holwerd nemen.

Programma:
02:15 uur

02:45 uur

06:30 uur

07:30 uur

Verzamelen bij Holwerd Car Park, we gaan vervolgens met een busje naar de pier.

Wadlooptocht naar Ameland

Aankomst Oerdduin, Ameland
We steken lopend het eiland over naar het Noordzeestrand en gaan vervolgens per trekker naar het strand bij Nes.

Aankomst strand Nes